۰

ایران قطب علمی و سلامت در منطقه است

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۳۴۸۳
ایران قطب علمی و سلامت در منطقه است
سالم خبر : رییس بیمارستان رضوی مشهد گفت: در حوزه قلب و عروق تغییرات و رشد چشم گیری در کشور داشته ایم و در واقع ایران به عنوان یک قطب علمی و سلامت در منطقه محسوب می شود.
 
رضا سعیدی رییس بیمارستان رضوی مشهد  درخصوص وضعیت فعلی کشور در زمینه قلب و عروق به مهر گفت: به طورکلی در زمینه درمان و تشخیص بیماری های قلب و عروق با سرعت خوبی در حال پیشرفت هستیم و در کشور نیز این روند از سرعت بسیار با شتابی برخوردار بوده است.

سعیدی ادامه داد: طی سال های اخیر علم پزشکی کشور در حوزه قلب و عروق تغییرات و رشد چشم گیری کرده است به طوریکه در منطقه به غیر از ترکیه که تقریبا با ما هم تراز است،  دیگر کشورهای منطقه در زمینه درمان بیماری های قلب و عروقی حرف خاصی برای گفتن ندارند.

وی تصریح کرد: در واقع ایران به عنوان یک قطب علمی و سلامت در منطقه محسوب می شود.  

سعیدی با بیان اینکه سطح علمی و پزشکی ایران چه در بیماری های قلب و عروق و چه در زمینه های درمانی دیگر در منطقه به حدی است که بسیاری از بیماران کشورهای همسایه برای درمان به ایران می آیند، عنوان کرد: به علاوه تعداد زیادی از جراحان و متخصصین دیگر کشورهای منطقه تمایل زیادی به حضور در ایران و همکاری با پزشکان کشورمان دارند.  

رییس بیمارستان رضوی مشهد از تقاضای بسیاری از پزشکان و متخصصان کشورهای اطراف برای حضور در اتاق عمل های ایران و تبادل مباحث علمی با متخصصان ایرانی سخن گفت.

سعیدی تاکید کرد: با وجود پیشرفت هایی که در سال های اخیر پزشکان و علم پزشکی ایران در زمینه درمان و تشخیص انواع بیماری ها از جمله بیماری قلب و عروق داشته،  امیدواریم شاهد آینده روشنی برای ایران در این زمینه باشیم.

وی تصریح کرد: اما باید گفت کشورهای اروپایی و آمریکایی از نظر علمی از سطح بالاتری در این خصوص برخوردار بوده و هنوز هم تراز آن ها نیستیم.

رییس بیمارستان رضوی درخصوص شمار مراجعه بیماران اروپایی به کشور برای انجام امور درمانی توضیح داد: متاسفانه تعداد بیمارانی که از کشورهای اروپایی و آمریکایی به ایران می آیند چندان زیاد نبوده و اغلب بیماران از کشورهای منطقه و همسایه هستند.  

سعیدی وجود برخی تحریم ها و مسائل سیاسی را از جمله عوامل تعداد کم مراجعین اروپایی به کشور دانست.

رییس بیمارستان رضوی همچنین از افزایش درآمدهای کشور از توریست سلامت سخن گفت و اظهار داشت: در مقایسه آمار شش ماهه سال ۹۶ به شش ماهه سال ۹۷ آمار توریست های سلامت که به کشور سفر کرده اند تقریباً دو برابر شده است.

وی با اشاره به برخی پیشرفت های بیمارستان رضوی در این زمینه توضیح داد: در حال حاضر در بیمارستان رضوی ۷۰ متخصص فوق تخصص و جراح قلب فعالیت دارند. چهار کتلب برای آنژیوگرافی و کارهای متعدد وجود دارد و در شرف راه اندازی یک اتاق عمل هیبرید که در کشور بی‌نظیر است، هستیم.  
کد مطلب : ۳۴۸۳
نام شما

آدرس ايميل شما