۰
رییس انجمن تالاسمی ایران در گفت و گو با سالم خبر:

وزیر بهداشت برای حمایت از بیماران خاص از استعفای خود کوتاه نمی‌آید

هیچ استدلال و منطقی در کاهش بودجه 98 ویژه بیماران خاص وجود ندارد
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۳۴۷۱
وزیر بهداشت برای حمایت از بیماران خاص از استعفای خود کوتاه نمی‌آید
سالم خبر: عضو هیات مدیره انجمن تالاسمی ایران اعلام کرد: وزیر بهداشت و درمان در جهت حمایت از بیماران خاص و نظام سلامت کشور از استعفای خود کوتاه نمی آید.

یونس عرب در گفت و گو با سالم خبر افزود: با توجه به اینکه وزیر بهداشت و درمان استعفای خود را نسبت به کاهش بودجه 98 ویژه بیماران خاص در راستای حمایت از این بیماران اعلام کرده است، برخی در این میان شیطنت هایی می کنند که وزیر بهداشت برای مسایلی دیگر در جلسات هیات دولت حضور نمی‌یابد یا رو در روی رییس جمهوری ایستاده است که طرح چنین موضوعاتی جای نگرانی
دارد.

وی همچنین درباره کاهش بودجه نظام سلامت سال 98 ویژه بیماران خاص گفت: این کاهش بودجه در حالی است که در سال 96 بودجه اختصاصی به بیماران خاص، پیوند اعضا و صعب العلاج 240 میلیارد تومان بوده و این رقم در سال 97 با رشد تورم و تغییرات نرخ ارزی به 216 میلیارد تومان رسید که در سال 97 نسبت به 96 کاهش داشتیم.

عرب همچنین ادامه داد:با همکاری انجمن های بیماری های خاص به همراه مرکز بیماری های خاص، دکتر جان بابایی معاون بهداشت وزارت بهداشت و دکتر شادنوش رییس مرکز پیوند عدد 1100 میلیارد تومان برای تعیین ردیف بودجه
بیماران خاص که سه بیماری پروانه ای، اتیسم و اس ام ای به بیماری های خاص تالاسمی، هموفیلی و کلیوی اضافه شدند برای سال 98 استخراج ، پیش بینی و تقدیم به هیات دولت شد.

عضو هیات مدیره انجمن تالاسمی ایران افزود: سازمان برنامه و بودجه و هیات دولت بدون دلایل منطقی بودجه پیشنهادی 1100 میلیارد تومانی را به 150 میلیارد تومان رساند که این کاهش یک دهم غیرمنطقی است.

بر چه مبنایی بودجه پیشنهادی 98 ویژه بیماران خاص کاهش یافت

عرب همچنین در اعتراض نسبت به کاهش بودجه پیشنهادی بیماران خاص اعلام کرد که آیا بیماران خاص
را کشته اید که آمارشان از نظر شما کاهش یافته است یا نرخ ارز را به زیر 1000 تومان آورده اید.

وی افزود: هیچ منطق و استدالی در این تصمیم گیری از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه و هیات دولت نیست و ما از رییس جمهوری انتظار داریم این خیالبافی را از برخی از اعضای هیات دولت خارج کند تا بیماران خاص با ردیف بودجه منطقی بتوانند به زندگی خود ادامه دهند. چون کاهش بودجه بیماران خاص جنایت  در حق مردم و علیه حوزه سلامت است و با این کار خانواده های بیشتری داغدار خواهند شد و خدشه بزرگی وارد انقلاب می شود.
 
 
کد مطلب : ۳۴۷۱
نام شما

آدرس ايميل شما