یک نماینده مجلس از استعفای وزیر بهداشت و درمان خبرداده است:

رییس جمهوری هنوز با استعفای قاضی زاده هاشمی موافقت نکرده است

وزیر بهداشت شرط ادامه ی کار خود را منوط به تامین بودجه تامین دارو و تجهیزات پزشکی اعلام کرده است

9 دی 1397 ساعت 12:06


سالم خبر: یک نماینده مجلس از استعفای وزیر بهداشت و درمان خبرداده است. او در صحت ادعای خود آورده است که قاضی زاده هاشمی در اعتراض به کاهش بودجه سلامت چند روزی است در جلسات هیات دولت حضور نمی یابد. ضمن آنکه او علاوه بر تایید این استعفا عنوان کرده است که دولت امروز در تکاپوی انتخاب سرپرست برای وزارت بهداشت ودرمان است.

براساس گزارش های رسیده وزیر بهداشت و درمان دو هفته‌ی پیش به دلیل بودجه سلامت برای سال ۹۸ به خصوص عدم تخصیص بودجه تصویب شده برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی از صندوق توسعه ملی طی نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهوری استعفا داده است.

اگر چه  حدود ۱۵ روز است که از استعفای وزیر بهداشت گذشته است اما حسن روحانی تاکنون پاسخی به نامه‌ی استعفای قاضی زاده هاشمی نداده است. دراین میان اما محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری تلاش کرده که با وساطت، موضوع را حل کند اما وزیر بهداشت شرط ادامه ی کار خود را منوط به تامین بودجه تامین دارو و تجهیزات پزشکی اعلام کرده است.

الیاس حضرتی پیش از این نیز از استعفای وزیر بهداشت و درمان خبر داده بود و بلافاصله تکذیب شده بود. این نماینده مجلس و مدیر دو روزنامه ، یک سایت خبری و تلویزیون اینترنتی این بار نیز ترجیح داد خبرهای مهم و دست اول خود را به رسانه‌هایش ندهد و توئیت ‌کند.

به گزارش سالم خبراو طی سخنانی به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است که طی پیگیری های او از چندین کانال مختلف پی برده است که هاشمی در سه جلسه ی اخیر هیات دولت حضور نیافته است و استعفا داده است و دولت از امروز در تکاپوی انتخاب سرپرست برای وزارت بهداشت و درمان است.

با پیگیری های سالم خبر از وزارت بهداشت و سوال در مورد این استعفای وزیر بهداشت و درمان روابط عمومی وزارت بهداشت به ارسال خبری اکتفا کرد که وزیر بهداشت و درمان در جلسه شورای راهبردی طب عمومی حضور یافته است و طی سخنانی عنوان کرده است که استقرارنظام ارجاع بدون کمک پزشکان عمومی غیرممکن است و هم‌اکنون افراد شریف، لایق و منصفی در انجمن پزشکان عمومی کشور حضور دارند.
این درحالیست که زمان جلسه شورای راهبردی در خبر مبهم است و با پیگیری های سالم خبر مشخص شد که این جلسه و سخنان وزیر بهداشت و درمان متعلق به امروز نبوده است که امروز همزمان با خبر استعفا در سایت خبری وزارت بهداشت و درمان آمده است و ایجاد ابهام کرده است.

قربانی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان نیز طی سخنانی استعفای وزیر را تایید کرده است اما این خبر را نیز داده است که رییس جمهوری هنوز با استعفای او موافقت نکرده است.

خبرها حاکی از آنند که استعفای وزیر به‌دلیل کاهش بودجه سلامت و اختلافات وزارت بهداشت با سازمان برنامه و بودجه بوده است.
 


کد مطلب: 3461

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/3461/رییس-جمهوری-هنوز-استعفای-قاضی-زاده-هاشمی-موافقت-نکرده

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com