۰

آنفلوآنزا موج اول آمد

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۳۴۵۶
آنفلوآنزا موج اول آمد
سالم خبر : عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا از آغاز موج اول اپیدمی بیماری آنفلوآنزا در میان مردم خبر داد.
 
مسعود مردانی به ایرنا گفت : موج اول آنفلوآنزا در تهران و شهرهای دیگر همه گیر شده و مردم باید بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند.

وی اظهار داشت: علایم آنفلوآنزا شدیدتر از سرماخوردگی است و ویروس آنفلوآنزا انواع مختلفی دارند و به وسیله قطرات دهان یا بینی پخش می شوند.

مردانی با بیان اینکه آنفلوآنزا با تب شدید آغاز می شود، ادامه داد: اگر فرد مبتلا به آنفلوآنزا، عطسه یا سرفه کند، ویروس در هوا پخش می شود و سردرد، درد بدن، احساس خستگی، دردهای عضلانی و غیره از علایم ابتلا به این بیماری است.

این فوق تخصص بیماریهای عفونی اضافه کرد: بسیاری از افراد جامعه را زنان باردار، افراد مبتلا به دیابت، کودکان، بیماران قلبی و دیگر افراد دچار نقص سیستم ایمنی تشکیل می دهند و حضور فرد بیمار سلامت آنان را در معرض خطر قرار می دهد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: فردی که مبتلا به آنفلوآنزاست باید علاوه بر مصرف داروهای ضد ویروسی این بیماری، کاملا استراحت کند زیرا آنفلوآنزا بیماری مسری است و باید از تماس با افراد باید دوری کرد. 

به گفته مردانی، استفاده از مایعات فراوان در طول روز و تغذیه مناسب برای بهبود سریع و جلوگیری از حالت کم آبی در بدن و استراحت در بستر نیز برای مبتلایان به آنفلوآنزا توصیه می شود.

این پزشک افزود: فردی که به آنفلوآنزا مبتلا شده بهتر است باید در خانه بماند و با حضور خود در مدرسه یا محل کار دیگران را بیمار نکند.

مردانی تصریح کرد: راههای انتقال بیماری آنفلوآنزا ترشحات دهان و بینی، دست دادن و روبوسی، دست زدن و تماس با اشیا و سطوحی که ممکن است آلوده باشند، است بنابراین مبتلایان بیماران هنگام عطسه و سرفه باید جلوی دهان خود را با دستمال کاغذی بگیرند تا قطره های آلوده به ویروس در فضا پخش نشوند.

وی اظهار داشت: مصرف زیاد مرکبات مانند پرتقال و نارنگی، مایعات گرم و دوری از خوردن غذاهای آماده برای بهبودی آنفلوآنزا موثر است.
کد مطلب : ۳۴۵۶
نام شما

آدرس ايميل شما