۰

نیاز به واردکنندگان جدید برای داروهای MS نداریم

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۳۴۲۱
نیاز به واردکنندگان جدید برای داروهای MS نداریم
سالم خبر :  سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: با توجه به موجودی مناسب، داشتن پروانه ثبتی کافی و تولید هر دو داروی مورد نیاز بیماران MS، نیازی به واردکنندگان جدید برای داروهای MS نداریم.
 
به گزارش سالم خبر از ایرنا، علی فرجی مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر چند روز پیش اعلام کرده بود که منتظر تایید سازمان غذا و دارو برای تامین داروی «ناتالی زوماب» (Tysabri) برای کنترل بیماری ام اس و «فامپیریدین» (Fampyrydyn) برای بهبود در راه رفتن بیماران مبتلا به این بیماری هستیم.

کیانوش جهانپور به ایرنا گفت : با توجه به نامه مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر درباره داروهای فامپیریدین و ناتالی زوماب باید گفت که سه تولیدکننده داخلی شامل تهران شیمی، زهراوی و نانوحیات دارو، طبق سامانه پیش بینی تعهدات آذرماه در زمینه تولید قرص Fampiridin 10mg فعالیت دارند و در حال حاضر معادل نیاز 19 ماه کشور موجودی داشته و تاکنون هیچگونه اعلام کمبود از طرف دانشگاه ها و مراکز درمانی به این اداره کل اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: ویال Tysabri 300mg طبق سامانه پیش بینی تعهدات آذرماه این دارو توسط شرکت کوبل دارو ثبت شده و در حال حاضر موجودی حدود یک و نیم ماه کشور در پخش موجود است.

جهانپور خاطرنشان کرد: همچنین تا اواسط دی ماه 2 هزار و 150 عدد دیگر که معادل دو و نیم ماه نیاز کشور است، وارد شده است که با احتساب موجودی قبلی تا اواسط دی موجودی پخش معادل چهارماه نیاز کشور خواهد بود.
کد مطلب : ۳۴۲۱
نام شما

آدرس ايميل شما