۰

اداره کل تجهیزات پزشکی و گروه دارویی برکت برای توسعه صادرات تجهیزات پزشکی تفاهم نامه امضا کردند

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۳۴۱۲
اداره کل تجهیزات پزشکی و گروه دارویی برکت برای توسعه صادرات تجهیزات پزشکی تفاهم نامه امضا کردند
سالم خبر: اداره کل تجهیزات پزشکی و شرکت گروه دارویی برکت با هدف توسعه‌ی صادرات تجهیزات پزشکی با یکدیگر یک تفاهم نامه همکاری  امضا کردند.

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ازعقد تفاهم نامه این همکاری خبر داد و گفت: در راستای سیاست وزارت بهداشت در افزایش 10 برابری صادرات تجهیزات پزشکی، تفاهم نامه همکاری توسعه صادرات تجهیزات پزشکی بین اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و شرکت گروه دارویی برکت منعقد شد.

به گزارش سالم خبر از روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت،
رضا مسائلی ،مشاور وزیرهمچنین در این باره افزود: از جمله محورهای این تفاهم نامه، شناسایی بازارهای هدف، تسهیل امور گمرکی محصولات صادراتی، تسهیل انتقال ارز، برگزاری Business Forum جهت برگزاری ارتباطات و عقد قراردادهای تجاری و سرمایه گذاری در کشورهای هدف صادرات، شناسایی و مشاوره جهت انتقال تکنولوژی به کشورهای هدف و انتقال تکنولوژی به داخل کشور است.

براساس این تفاهم نامه که به مدت سه سال اعتبار دارد اداره کل تجهیزات پزشکی وزات بهداشت مکلف است امور گمرکی برای صادرات و روابط مالی برای انتقال
ارز را تسهیل کرده و امکان استفاده از تسهیلات ارز دولتی را برای شرکت دارویی برکت فراهم آورد.

ضمن آنکه براساس تعهدات امضا شده، اداره کل تجهیزات پزشکی حمایت و پشتیبانی اداری از امکان صادرات محصولات شرکت ها به خارج از کشو و هماهنگی و کمک جهت ارسال نمونه های صادراتی را برعهده خواهد گرفت.

قیمت گذاری مناسب برای توسعه صادرات و تسهیل صدور مجوزهای لازمه جهت پرونده های محصولات صادراتی شرکت های داخلی از دیگر تعهدات طرف اول این تفاهم نامه یعنی اداره کل تجهیزات پزشکی است.

شرکت گروه دارویی برکت
نیز براساس این تفاهم نامه متعهد شده است تا بازاریابی محصولات تجهیزات پزشکی در خارج از کشور و شناسایی شرکت های خارجی مربوطه برای معرفی به شرکت های داخلی را برعهده گیرد.

ضمن آنکه برگزاری Business Forum جهت برقراری ارتباطات و عقد قراردادهای تجاری با طرف های داخلی و خارجی نیز از تعهدات برکت در این تفاهم نامه است.

اطلاع رسانی در خصوص مزایده های بین المللی به شرکت های ایرانی، برگزاری Show Room جهت معرفی محصولات شرکت‌های ایرانی به کمک شرکت های داخلی و همچنین کمک و آماده سازی شرکت های داخلی جهت تکمیل
پرونده های صادراتی برای حضور در بازارهای جهانی از دیگر تعهدات گروه دارویی برکت است.

شرکت گروه دارویی برکت همچنین متعهد شده است که شناسایی ظرفیت شرکت های خارجی جهت انتقال تکنولوژی و مونتاژ محصولات ایرانی به شرکت های توانمند خارجی مورد نظر و پیگیری‌های مربوط به ثبت و انتقال تکنولوژی محصولات ایرانی در خارج از کشور را عهده دار باشد.

ضمن آنکه پیمانکاری جهت انتقال تکنولوژی در قالب خدمات مهندسی به شرکت های ایرانی جهت حضور در خارج ازکشور نیز جزو تعهدات برکت محسوب می شود.
 
کد مطلب : ۳۴۱۲
نام شما

آدرس ايميل شما