۰

ستایش پژوهشگر چینی ازنقش سمیعی درتوسعه دانش پزشکی

تاریخ انتشار :
شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : ۳۳۷۶
ستایش پژوهشگر چینی ازنقش سمیعی درتوسعه دانش پزشکی
 سالم خبر  :پژوهشگر موسسه علوم اعصاب و روان چین با اشاره به افتتاح مرکز بین المللی علوم مغز و اعصاب پروفسور سمیعی در پکن تاکید کرد، این دانشمند ایرانی نقش زیادی در توسعه دانش پزشکی چین دارد.
 
پروفسور لینگ فنگ گفت :  مرکز اعصاب و روان پروفسور سمیعی در پکن دارای استانداردهای بسیار بالایی است و در عرصه های تحقیقاتی، پزشکی و آزمایشگاهی کارایی فوق العاده ای دارد.

او افتتاح این مرکز را یکی از دستاوردهای علمی و پزشکی چین دانست و گفت این اقدام می تواند به توسعه علوم پزشکی چین و ارتباطات گسترده این کشور با جهان کمک کند.

پژوهشگر موسسه علوم اعصاب و روان چین، حضور دکتر سمیعی را برای افتتاح این مرکز مهم توصیف کرد و گفت دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز مغز و اعصاب چین، این پزشک خبره ایرانی را به خوبی می شناسند و مراکز مختلفی از سوی وی در چین افتتاح شده است.

پروفسور 'لینگ فنگ' اقدام پروفسور سمیعی در انجام دو عمل جراحی تجربی و آزمایشی مغز در حضور دانشجویان علوم پزشکی در پکن و در این مرکز را نیز مهم دانست و گفت انجام این دو عمل، یک آموزش بسیار فوق العاده برای دانشجویان چینی محسوب می شود و امیدواریم از دانش وی بیش از گذشته بهره ببریم.

معاون مرکز بین المللی اعصاب و روان پکن تصریح کرد ما برای اینکه بتوانیم در زمینه علوم پزشکی و بخصوص مغز و اعصاب، حرف های بیشتری در جهان داشته باشیم به چنین مراکزی نیاز داریم.

او تاکید کرد ما توانسته ایم با حضور پروفسور سمیعی، شماری از این مراکز را در نقاط مختلف چین از جمله در شهر شنژن در جنوب چین راه اندازی کنیم و همیشه مدیون اقدامات وی هستیم.

پروفسور 'لینگ فنگ' گشایش چنین مراکز علمی و پزشکی در چین را برای توسعه همکاری های بین المللی چین در عرصه پزشکی با کشورهای دیگر مهم دانست و گفت تجربیات زیادی نزد دکتر سمیعی است که ما در حال بهره گیری از آن هستیم.

مرکز بین المللی علوم مغز و اعصاب پروفسور سمیعی در پکن، روز سه شنبه هفته گذشته با انجام 12 عمل جراحی زنده برای اساتید جراحی اعصاب چین با حضور پروفسور «مجید سمیعی» پزشک شهیر و نامدار ایرانی آغاز بکار کرد.

این مرکز که جدیدترین و کاملترین مرکز جراحی مغز آسیا است دارای 285 تخت بستری، هشت اتاق عمل جراحی پیشرفته مجهز به تکنولوژی های نوین تصویربرداری و جراحی، 25 تخت ICU و امکانات تشخیصی مدرن است که تحت هدایت و مدیریت پروفسور مجید سمیعی، در کنار بزرگترین بیمارستان آموزشی و درمانی پکن به بهره برداری رسید.

پروفسور سمیعی در سه دهه گذشته نقش بی نظیری در تربیت جراحان مغز و اعصاب چین داشته است به همین دلیل این مرکز جراحی پیشرفته با درخواست دولت چین در شهر پکن توسط پروفسور سمیعی طراحی و اجرا شده است و امروز رسما با انجام 12 عمل جراحی فعالیت خود را آغاز کرد.

همزمان با افتتاح این مرکز، پروفسور سمیعی دو عمل جراحی مغز را به صورت آموزشی برای اساتید و متخصصان مغز و اعصاب چین انجام داد و اساتید نیز از طریق مانیتور بزرگی که در سالن جنب اتاق عمل قرار داشت به صورت زنده از تجربیات پروفسور سمیعی بهره مند شدند.

همچنین بنا به درخواست دولت چین و شهردار شنژن در جنوب این کشور، یک بیمارستان هزار تختخوابی به نام «مرکز پزشکی سمیعی» در شهر شنژن ساخته شده است که سه ماه پیش فاز نخست آن افتتاح شد و ظرف چند ماه آینده نیز اتاق عمل جراحی این بیمارستان راه اندازی می شود.

مرکز بین المللی مغز و اعصاب شهر شنزن نیز با 400 تخت بستری، با درخواست شهردار این شهر توسط پروفسور سمیعی در حال طراحی و اجرا است.
کد مطلب : ۳۳۷۶
نام شما

آدرس ايميل شما