۰
کدام کشورها بالاترین نرخ ابتلا به سرطان پستان را به خود اختصاص داده اند

زنان بلژیک هلند و فرانسه در جایگاه اول تا سوم ایستادند

تاریخ انتشار :
شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۳۳۶۷
زنان بلژیک هلند و فرانسه در جایگاه اول تا سوم ایستادند
سالم خبر: براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی جامعه جهانی، زنان کشور بلژیک بالاترین نرخ ابتلا به سرطان پستان را از آن خود کردند. در این کشور از هر ۱۰۰ هزار زن ۱۱۳.۲ زن به سرطان  پستان مبتلا  شده است این در حالیست که کشورهای لوکزامبورگ ، هلند ،فرانسه و کالدونیای  جدید  از نظر نرخ ابتلا به این بیماری درجایگاه‌های دوم تا پنجم ایستاده اند .
 
 سرطان پستان رایج ترین سرطان در میان زنان جهان است و دومین سرطان از نظر شمار مبتلایان به آن است. براساس آخرین نتایج تحقیقات آژانس بین‌المللی مطالعات سرطان درحالی طی سال ۲۰۱۸ میلادی تا ابتدای ماه دسامبر سال 2018 حدود ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که بالغ بر دو میلیون نفر از آنان به سرطان پستان مبتلا بوده اند .
 
براساس این گزارش چاقی و مصرف مشروبات الکلی 
و عدم تحرک کافی از عوامل اصلی و مهم ابتلا به این نوع  سرطان در زنان حتی مردان بوده است.
 
در سال ۲۰۱۸ میلادی لبنان جایگاه ششم را از نظر شمار مبتلایان به سرطان  پستان داشت و در این کشور  از هر ۱۰۰ هزار نفر ۹۷.۶ نفر به این بیماری مبتلا شده اند.
 
کشورهای استرالیا و بریتانیا و ایتالیا و نیوزیلند در این رده بندی جایگاه هفتم تا دهم را دارند.این مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی در مورد دلیل بالاتر بودن نرخ ابتلا به سرطان در کشورهای صنعتی و توسعه یافته نسبت به کشورهای در حال توسعه نوشت: چاقی و مصرف غذاهای سریع  اصلی ترین عامل اصلی این بیماری است.

طی این گزارش در اغلب کشورهای صنعتی سهم بسیاری از وعده های غذایی در رستوران ها و به خصوص فست فودها صرف می شود و همین مساله عامل اصلی چاقی و اضافه وزن و بحران های سلامتی دیگر است.
 
نکته دیگری که در این گزارش
مورد توجه قرار گرفت این است که چاقی در کودکی هم می تواند زمینه ساز افزایش احتمال ابتلا به بیماری سرطان پستان در بزرگسالی شود به همین دلیل باید  والدین تلاش کنند تا  با دادن غذاهای مناسب به فرزاندنشان و عادت دادن انها به  فعالیت بدنی و ورزش روزانه مانع از ایجاد این بحران سلامتی در انها شوند.
 
طبق این گزارش کشورهای سوید و فنلاند و دانمارک از نظر نرخ ابتلای زنان به این بیماری جایگاه دوازده تا چهارده  جدول را دارند. در سال جاری ۸۸.۸ زن از هر ۱۰۰ هزار زن در دانمارک به این بیماری مبتلا شدند. در این رده بندی کشور آلمان از نظر ابتلای زنان به سرطان پستان جایگاه بیستم دنیا، کشور امریکا جایگاه ۲۲ و کشور کانادا در جایگاه ۲۳ قرا دارند. در سال جاری از هر ۱۰۰ هزار زن در کانادا ۸۳.۸ نفر  با این بیماری دست و پنجه نرم می کردند.
 
کشورهایی که بالاترین
نرخ ابتلا به سرطان پستان را دارند
شمار مبتلایان به ازای هر ۱۰۰ هزار زن کشور رتبه
۱۱۳.۲ بلژیک ۱
۱۰۹.۳ لوکسامبورگ ۲
۱۰۵.۹ هلند ۳
۹۹.۱ فرانسه ۴
۹۸ کالدونیای جدید ۵
۹۷.۶ لبنان ۶
۹۴.۵ استرالیا ۷
۹۳.۶ بریتانیا ۸
۹۲.۸ ایتالیا ۹
۹۲.۶ نیوزیلند ۱۰
۹۰.۳ ایرلند ۱۱
۸۹.۸ سوید ۱۲
۸۹.۵ فنلاند ۱۳
۸۸.۸ دانمارک ۱۴
۸۸.۱ سوییس ۱۵
۸۷.۸ مونتنگرو ۱۶
۸۷.۶ مالت ۱۷
۸۷.۵ نروژ ۱۸
۸۵.۵ لهستان ۱۹
۸۵.۴ آلمان ۲۰
۸۵.۲ ایسلند ۲۱
۸۴.۹ امریکا ۲۲
۸۳.۸ کانادا ۲۳
۸۱.۷ قبرس ۲۴
۸۰.۱ ساموا ۲۵
 
 
 
کد مطلب : ۳۳۶۷
نام شما

آدرس ايميل شما