۰

500 هزار نفر در ایران با سرطان دست و پنجه نرم می کنند

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۳۳۵۲
500 هزار نفر در ایران با سرطان دست و پنجه نرم می کنند
سالم خبر: دبیر انجمن رادیوتراپی آنکولوژی اعلام کرد: قريب به۵۰۰ هزار نفر در کشور با سرطان زندگى مي کنند.اين افراد يا در طى يكسال اخير بيماري شان تشخيص داده شده و مراحل درمان را می گذرانند يا اينكه ساليان قبل درمان شده اند.

به گزارش سالم خبر ، حسین فودازی در افتتاحیه سومین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی  و سیزدهمین کنگره سالانه کلینیکال آنکولوژی ایران در هتل المپیک گفت: افراد می‌توانند با استفاده از مصرف غذاهای سالم، تحرک بدنی و ورزش تا حدود زیادی
از بروز این بیماری جلوگیری کنند.

وی افزود: بر اساس آخرین آمارها سالانه حدود 95 تا 100 هزار نفر مورد جدید ابتلا به سرطان در کشور داریم. پس از بیماری‌‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ دومین عامل مرگ و میر در کشور است.

دبیر انجمن رادیوتراپی آنکولوژی افزود: سالانه 30 تا 35 هزار نفر به دلیل سرطان جان خود را از دست می‌دهند و در حال حاضر 450 تا 500 هزار نفر مبتلا به سرطان بوده که یا درمان شده یا پس از تشخیص بیماری تحت درمان هستند.

فودازی بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان
بهداشت جهانی تا 15 سال دیگر میزان بروز موارد جديد ابتلا به سرطان در ايران به دو برابر خواهد رسید که اين افزایش به دو دليل بالا رفتن هرم سنی جمعيت در كشور از جوان به سمت ميانسالى و مجموعه  مشکلات ناشى از آلودگی هاى زیست‌محیطی، تغذیه و سبک زندگی ناسالم سبب این افزایش  موارد جديد سرطان خواهد شد. بنابراين افراد می‌توانند با استفاده از مصرف غذاهای سالم، تحرک بدنی و ورزش تا حدود زیادی از بروز این بیماری در خود پیشگیری کنند.

سرطان با تشخیص به موقع درمان
می شود


فودازی گفت: افراد در صورت مواجه با هرگونه توده قابل لمس در بدن یا خونریزی در مدفوع همچنین كاهش وزن شديد و سرفه هاى که بیش از دو هفته حتما ً به پزشک مراجعه کرده و پیگیری‌های لازم را انجام دهند. چون که سرطان، بیماری است که در صورت تشخیص به موقع و زودهنگام می‌توان تا حدود زیادی آن را کنترل و درمان کرد.

سومین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی و سیزدهمین کنگره سالیانه کلینیکال آنکولوژی از 28  تا ۳۰ آذر در هتل المپیک در حال برگزاری است.
 
کد مطلب : ۳۳۵۲
نام شما

آدرس ايميل شما