۰
براساس تازه ترین گزارش سازمان بهداشت جهانی مشخص شد:

چه زنانی ریسک بالای ابتلا به سرطان پستان را دارند

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۳۳۴۰
چه زنانی ریسک بالای ابتلا به سرطان پستان را دارند
 سالم خبر: یکی از رایج ترین سرطان ها در میان زنان جهان سرطان پستان است که  شمار بسیاری زنان را صرفنظر از سن، قومیت و ملیت، آنان را درگیر می کند و حتی عامل مرگ بسیاری از زنان می شود.

به گزارش سالم خبر، تاکنون روش‌های درمانی مختلفی برای درمان سرطان پستان بکارگرفته شده است اما سوالی که این روزها بارها پرسیده می شود این است  که آیا می توان از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد؟
 
براساس مطالعات انجام شده، عامل وراثت و ژن تاثیر بسیاری در ابتلا به بیماری سرطان پستان در زنان دارد. اگر یکی از نزدیکان و خویشاوندان یک زن  به این بیماری مبتلا شده باشد ، شانس ابتلای او به این بیماری هم وجود دارد.
 
 از سویی دیگر راه ها وعوامل غیروراثتی دیگری هم می توانند زمینه ساز ابتلا به این نوع سرطان در زنان  باشند.
 
به گفته سازمان بهداشت جهانی بسیاری از فاکتورهای خطر آفرین در ابتلا به این بیماری خارج از کنترل ما هستند  به عنوان مثال با افزایش سن، شانس ابتلا به این سرطان افزایش پیدا می کند اما با این عامل نمی توان مقابله کرد.
 
اولین و مهمترین مساله ای  که تحت کنترل افراد است ، عامل وزن و سلامت جنسی است. افزایش وزن بدن باعث می شود تا احتمال ابتلا به سرطان پستان  بیشتر شود و درمان آن هم به سختی امکان پذیر باشد. بنابراین مقابله با اضافه وزن و ایجاد تعادل بین میزان مواد غذایی دریافتی و میزان کالری هایی که از طریق ورزش و تحرک  از دست می دهید یک عامل بسیار مهم است.
 
اما بسیاری از زنان مبتلا به سرطان پستان دچار اضافه وزن نبودند . سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است فعالیت بدنی مداوم و ورزش  شانس ابتلا به این بیماری را تا سطح قابل توجهی کم می کند و زنانی که به این بیماری مبتلا می شوند در دسته زنانی قرار دارند که فعالیت بدنی را در برنامه روزانه خود جای نداده اند.

جامعه سرطان امریکا پیشنهاد داده است که بزرگسالان  در هفته ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی در سطح متوسط و ۷۵ دقیقه فعالیت بدنی سنگین داشته باشند.  در ادامه بیان شد که فعالیت بدنی متوسط  فعالیتی است که  باعث می شود ضربان قلب افزایش یابد و مانند حالتی که با سرعت راه می روید تنفس کنید.در جریان فعالیت بدنی متوسط شما می توانید صحبت کنید اما خواندن با صدای بلند برایتان مقدور نیست.

فعالیت بدنی سنگین موجب می شود تا ضربان قلب شما به شدت افزایش یابد، عرق کنید و سرعت تنفس هم بیشتر شود. فعالیتهایی که باعث افزایش قدرت و انعطاف پذیری بدنتان می شوند مانند بلند کردن وزنه، حرکتهای کششی، یوگا  و غیره می تواند در این گروه قرار بگیرد.

عامل خطرآفرین دیگر برای زنان در تاثیر به ابتلا به سرطان پستان مصرف مشروبات الکلی است . مصرف مشروبات الکلی خطر ابتلا به سرطان پستان را در زنان بیشتر می کند و به همین دلیل باید این عادت متوقف شود. از سوی دیگر زنانی که به فرزندانشان چندین ماه شیر می دهند ، ریسک کمتری را تجربه می کنند.
 
برخی از موارد توده های غیر خطرناکی در پستان مشاهده می شود که سرطانی نیست و گسترش پیدا نمی کند  اما برای درمان آن از هورمون درمانی استفاده می شود. با وجود اینکه توده اولیه بدخیم نبوده است ولی استفاده از هورمون های مختلف برای از بین بردن آن می تواند شانس ابتلا به سرطان پستان را بیشتر کند. دراین موارد بهتر است از روشهای دیگر درمانی استفاده شود.
 
 
کد مطلب : ۳۳۴۰
نام شما

آدرس ايميل شما