۰
رییس چهاردهمین کنگره بیماری های شایع کودکان:

مرگ سالانه 135 نوزاد زیر یک سال در کشور

در حالی مرگ سالانه 135 نوزاد طی سالهای اخیر در کشورثبت می شود که در سال 1990، تعداد 180 هزار مورد فوت نوزادان در کشور گزارش شده است
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۳۳۳۹
مرگ سالانه 135 نوزاد زیر یک سال در کشور
سالم خبر: رییس کنگره چهاردهمین بیماری های شایع طب کودکان اعلام کرد: در حالی مرگ سالانه 135 نوزاد طی سالهای اخیر در کشورثبت می شود که در سال 1990، تعداد 180 هزار مورد فوت نوزادان در کشور گزارش شده است.

به گزارش سالم خبر، علی اکبر سیاری در افتتاحیه چهاردهمین کنگره بیماری های شایع طب کودکان در بیمارستان مفید با بیان این مطلب گفت: روزی 15 هزار نوزاد در جهان فوت می کنند که با علم و تکنولوژی مرگ و میرنوزادان را می توان کاهش داد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی ما برای کاهش مرگ و میر نوزادان این است که با کمک دولت، دانشگاه ها و متخصصان اطفال به این شاخص ها توجه ویژه داشته باشیم.

رییس کنگره چهاردهمین بیماری های شایع طب کودکان افزود: براساس گزارشات منتشره سازمان ملل متحد در سال های 2018 و 2017 در زمینه دستاوردهای حوزه سلامت کودکان، ایران پیشرفت های بیشتری کرده است.

سیاری ادامه داد: مرگ نوزادان و کودکان زیر یکسال در کشورهای مختلف در بازه زمانی 1990 تا 2017 بررسی شد که ایران از این منظر کاهش چشمگیری داشته است.

وی  گفت: یکی از رشته های تخصصی اورژانس‌های دنیا نجات جان نوزادان،شیرخواران و کودکان زیر 5 سال و نوجوانان است.

رییس چهاروهمین کنگره بیماری های شایع طب کودکان ادامه داد: کاهش نرخ مرگ زودرس و نابهنگام، کنترل بیماری های عفونی قابل کنترل با واکسن، بهبود وضعیت تغذیه  کودکان، بهبود دسترسی همگانی به خدمات پیشگیری و درمانی، تربیت نیروی انسانی موردنیاز برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از جمله دستاوردهای حوزه سلامت ایران در گزارشات آمده است.

شاخص توسعه انسانی در ایران به 7 درصد رسیده است

سیاری بیان کرد: شاخص توسعه انسانی در ایران از57 درصد در سال 1990 به 8 درصد در سال 2017 و سواد تحصیلی نیز طی این سال ها از 4/2 به 9/6 رسیده که این افزایش دوبرابرشده و این نشان دهنده رشد و موفقیت در این حوزه بوده است.

وی درباره پیشرفت سلامت در کشورها گفت: پیشرفت سلامت در کشورها را با درنظرگرفتن 33 شاخص از 1990 تا 2015 و در 130 کشور دنیا بررسی شده که رتبه بندی کشورها بین صفر تا 100 بوده است.

سیاری در ادامه کفت: افزایش چاقی و اضافه وزن، گسترش مصرف دخانیات و مواد مخدر و افزایش شیوع HIV از مشکلات و چالش های ایران بوده که توجه جدی در این حوزه ها را می طلبد.
 
کد مطلب : ۳۳۳۹
نام شما

آدرس ايميل شما