این عادات روزانه‌ی مخرب پوست را هر چه زودتر ترک کنیم

26 آذر 1397 ساعت 12:57


 سالم خبر: همیشه می خواهیم از پوست خود به گونه ای محافظت کنیم که سالم و عالی به نظر برسد غافل از آنکه برخی عادت‌های روزانه و سبک زندگی ما ممکن است درطول زمان موجب آسیب رساندن به پوست شود. چند عادت روزانه ی تخریبی را با هم مرور می کنیم که شاید بدون آنکه بدانیم برای سلامت پوست مضر است جزو کارهای روزانه ی ما شده است.

صورت خود را قبل از خواب نمی شویید.

تمایل و تعجیل برای خیز بلند به سوی رختخواب پس از یک روز طولانی و پرکار شاید این فرصت را از شما سلب کند که جرم های  غیرقابل رویت روی پوست خود را حس یا مشاهده کنید و اقدام به پاک کردن پوستتان کنید. جرم های صورت قابل مشاهده نیست اما این بدین معنا نیست که جرمی روی صورت شما وجود ندارد و پوست صورت به مرور زمان هزینه این جرم ها را خواهد پرداخت. متخصصان عنوان می کنند که خاک، روغن و آلودگی روی پوست منجر به التهاب و افتادگی پوست می شود.

یک پاک کننده ملایم با مرطوب کننده های طبیعی مانند گلیسیرین یا روغن های گیاهی می تواند موجب هیدراته شدن پوست شود.

شما سیگار می کشید

نیکوتین جریان خون در پوست را به شدت کاهش می دهد. این بدین معناست که اکسیژن و مواد مغذی به اندازه کافی به پوست نمی رسد. متخصصان پوست و مو اظهار می دارند که مواد شیمیایی موجود در تنباکو دریافت نمی شود. متخصصان پوست و زیبایی معتقدند که مواد شیمیایی موجود در تنباکو به پروتئین های کلاژن و الاستین پوست شما لطمه می زند به گفته ی آنان پوست یک فرد سیگاری نازک، کدرو چروکیده می شود.

علاوه بر این، سال ها طول می کشد تا چروک دور لب ها و چروک های پنجه کلاغی اطراف چشم خود را به دلیل سیگار کشیدن مشاهده کنید.
اگرچه آنتی اکسیدان، ویتامین های A و C  می توانند تا حدودی در احیای پوست و جلوگیری از آسیب های یاد شده موثر باشند اما تنها راه حل موجود ترک سیگار و رژیم مناسب غذایی است.

کرم ضد آفتاب را در حد تست استفاده می کنید یا اصلا استفاده نمی کنید.

اگرچه آفتاب برای پوست مفید است اما نورخورشید دارای اشعه ماوراء بنفش (UV) است که مضر است. اشعه ای که منجربه پیری زودرس و سرطان پوست می شود. فقط روزهای آفتابی و گرم پوست شما نیاز به کرم ضد آفتاب ندارد بلکه در روزهای سرد و ابری هنگام خارج شدن از خانه هم باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند.

SPF از آسیب طیف گسترده ای از اشعه های UVA و UVB جلوگیری می کند و از پوست شما کاملا محافظت می کند. به دنبال حداقل SPF 30 باشید و اگر خارج از محیط بسته هستید هر دو ساعت یک بار کرم را تجدید کنید . متخصصان میزان مصرف کرم ضد آفتاب در هر وعده را در حد یک قاشق چایخوری توصیه می کنند که استفاده آن از خط موی پیشانی، اطراف بینی تا زیر چانه باید مالیده شود.

شما مقدار زیادی شکر و تنقلات استفاده می کنید و میوه و سبزیجات در اولویت تغذیه شما نیست

برخی مطالعات نشان داده اند که رژیم های غذایی با پایه‌ی شکر می توانند روند پیری را سریعتر کنند. مواد غذایی شیرین مانند نوشیدنی ها و بستنی و همچنین نشاسته ها در کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید و ماکارونی می تواند تخریب پوست را سرعت ببخشد.  یک رژیم غذایی مناسب پوست باید بر روی سبزیجات، میوه ها و غلات کامل تمرکز کند.

تحقیقات نشان می دهد که میوه ها و سبزیجات تازه می توانند به جلوگیری از آسیب هایی که می توانند منجر به پیر شدن پوست شوند کمک می کنند.  آنتی اکسیدان های موجود در این مواد غذایی است می توانند به تعمیر پوست شما کمک کنند.

رفتارخشونت آمیز شما در مقابل جوش ها

هنگامی که شما یک جوش کوچک  هم بر روی صورت خود مشاهده می کنید به طور مداوم سعی در فشار دادن و لمس آن می‌کنید این رفتار نه تنها به محو و درمان جوش هیچ گونه کمکی نمی کند که در برخی مواقع تبدیل به زخم و عفونت نیز می شود. پس با جوش هایمان مهربان تر باشیم.

پوست شما پوسته پوسته و خشک است

پوسته پوسته شدن اولین علامت خشکی پوست است. اگر چه در برخی موارد پوست اندازی موجب کم رنگ شدن لکه ها می شود اما رطوبت پوست به شدت کاهش می یابد.

بنابراین برای پاک کردن پوست و جلوگیری از خشكی پوست بهتر است از کرم های مرطوب کننده و ضدعفونی کننده بدون عطر مانند گلیسیرین دی متیکون و روغن هایی مانند روغن کاکائو که به سرعت جذب پوست می شوند بهره ببرید.
 
 


کد مطلب: 3307

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/3307/این-عادات-روزانه-ی-مخرب-پوست-زودتر-ترک-کنیم

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com