۰

وزیر بهداشت: بودجه پژوهش دانشگاه‌ها خجالت آور است

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۳۲۹۵
وزیر بهداشت: بودجه پژوهش دانشگاه‌ها خجالت آور است
هاشمی وزیر بهداشت: اکنون رتبه اول تولید علم در منطقه را داریم و دوست داشتیم در حوزه فناوری هم این رتبه را داشتیم، اما هنوز راه طولانی است.خجالت آور است که تنها ۳ دهم بودجه کشور برای پژوهش به کار می‌رود. برخی قوانین به سلامت مردم ضرر می‌رسانند. 
 
هاشمی گفت: در رشته‌های پزشکی و داروسازی کنار رتبه ۱ رتبه ۵۰۰ هزار هم نشسته و این تصمیم مجلس بوده است،دود این اتفاقات به چشم دانشجو می‌رود.
 
به گزارش سالم خبر از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در آیین تجلیل از پژوهشگران نمونه کشوری که صبح امروز در سالن اجلاس برگزار شد، درباره برنامه‌های پژوهشی ایران گفت: ما اکنون رتبه اول تولید علم در منطقه هستیم و دوست داشتیم در حوزه فناوری هم این رتبه را داشتیم، اما هنوز راه طولانی است، اما در این روز‌هایی که خبر‌های منفی بسیار است امبدواریم این اخبار بار روانی اخبار منفی را کاهش دهد.
 
وزیر بهداشت درباره عملکرد این وزارتخانه در فناوری اظهار کرد: نیروی انسانی ما بسیار کم است، اما سهم بالایی در تولید علم داریم، در ابتدا‌ی دولت یازدهم تنها چند دانشمند ۱ درصد وجود داشت، اما اکنون تعداد آن‌ها به ۵۵ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه بخش پزشکی کارنامه درخشانی دارد، کفت: حضور موثر شرکت‌های دانش بنیان پزشکی نشان از این کارنامه درخشان دارد.

قاضی زاده هاشمی درباره عملکرد سیاستمداران گفت: همه در بیان از ضرورت فناوری صحبت می‌کنند. اما بودجه ما کم است این خجالت آور است که تنها ۳ دهم بودجه کشور برای پژوهش به کار می‌رود و سیاستمداران در عمل کمتر به پژوهش توجه می‌کنند.

انقلاب با مغز و قلم ممکن می‌شود

وزیر بهداشت ادامه داد: انقلاب با مغز و قلم ممکن می‌شود اکنون چین تمام دنیا را در دست گرفته است و ما هم باید با علم و دانش تمام جهان را به دست بگیریم.

برخی قوانین به سلامت مردم ضرر می‌رسانند

وی با اشاره به مقررات دست و پاگیر گفت: برخی قوانین به سلامت مردم ضرر می‌رسانند اکنون در رشته‌های پزشکی و داروسازی کنار رتبه ۱ رتبه ۵۰۰ هزار هم نشسته است و این تصمیم مجلس بوده و دود این اتفاقات درچشم دانشجو می‌رود.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه اجازه دهید رتبه بندی‌ها روی سایت قرار گیرد، گفت: این امنیتی نیست و شفاف سازی می‌شود؛ فکر می‌کنیم هنر کرده‌ایم که تعداد دانشگاه‌ها افزایش پیدا کنند اما بی سوادی مدرن را تبلیغ کرده‌ایم.

وزیر بهداشت ادامه داد: این خواسته دانشگاه‌ها نیست که تعداد دانشگاه‌ها بیشتر شود ما در مسیری می‌رویم که دود آن در چشممان می‌رود و بخشی از این فعالیت‌ها سیاست دولتمردان بوده است.
بخشی از تحقیقات ما به درد مردم نمی‌خورد

وی درباره تحقیقات گفت: بخشی از تحقیقات ما به درد مردم نمی‌خورد و اگر از دانشگاه صحبت می‌کنیم باید بدانیم دانشگاه نسل ۴ به درد مردم می‌خورد و مسئولین کشور باید فضا را برای دانشجویان بوجود آورند.

قاضی زاده هاشمی درباره پژوهش‌ها گفت: مردم می‌گویند که ما در رتبه اول علم هستیم، اما چه زمانی  علم در زندگی بروز و ظهور خواهد داشت، تحقیقات ما در جهتی رفته که در راستای زندگی مردم نیست و به کمک پژوه‌ها باید مشکلات مردم برطرف شود.

وزیر بهداشت درباره دانشگاه‌های بدون مرز گفت: ما باید در دانشگاه‌های بدون مرز مشکلات مردم را برطرف کنیم در دانشگاه‌ها استعداد موج می‌زند و باید با این دانشگاهیان مشکلات کشور برطرف شود.
کد مطلب : ۳۲۹۵
نام شما

آدرس ايميل شما