۰

تولید داروی ضد سرطان پوست از جلبک‌های جزیره قشم

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۳۲۲۴
تولید داروی ضد سرطان پوست از جلبک‌های جزیره قشم

سالم خبر : محققان پژوهشکده فناوری‌های نوین دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استخراج ماده موثره نوعی جلبک، از آن در تولید داروی ضد سرطان پوست استفاده می‌کنند.
 
 نغمه عرب‌زاده از محققان این طرح به ایسنا گفت : در مناطق جنوبی کشور مانند قشم گونه‌های مختلفی از جلبک‌ها وجود دارد که برخی از آنها شناسایی نشده‌ است، ولی برخی از آنها از سوی بومیان منطقه شناسایی شده و مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: بر این اساس در این مطالعات با همکاری دکتر سپیده کی‌پور متخصص زیست‌شناسی دریایی و بومیان منطقه دو گونه از جلبک‌های بومی جزیره قشم را شناسایی کردیم.

عرب‌زاده خاطرنشان‌ کرد: این دو گونه جلبک مورد مطالعه قرار گرفتند و با شناسایی ماده موثره آنها اقدام به استخراج عصاره این جلبک‌ها کردیم.

این محقق یادآور شد: نتایج مطالعات ما نشان داد که مواد استخراج شده حاوی ترکیبات دارویی بسیار خوبی مانند ترکیبات ضد سرطان هستند.

عرب‌زاده با بیان اینکه در این مواد همچنین ترکیباتی برای بهبود بیماری‌های پوستی وجود دارد، یادآور شد: فاز دیگر مطالعات ما استفاده از این ماده موثره در تولید داروهای ضد سرطان و همچنین کاربرد آن در زخم‌پوش‌ها برای ترمیم زخم است.

به گفته این محقق، از عصاره این جلبک می‌توان در تولید داروهای ضد سرطان پوست استفاده کرد.
کد مطلب : ۳۲۲۴
نام شما

آدرس ايميل شما