۰

دکتر فاضل از فرزندان شایسته ایران زمین است

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۳۲۰۰
دکتر فاضل از فرزندان شایسته ایران زمین است
سالم خبر : دکتر فاضل یکی از فرزندان شایسته ایران زمین است؛ ایشان ضمن اینکه دانشمند و جراحی برجسته، بنیانگذار رشته عروق و پیوند اعضا در کشور و موسس انجمن علمی پیوند اعضا و مجمع انجمن‎های علمی در ایران است، ۲ رهبر انقلاب و ۳ رییس جمهور را جراحی کرده، شاگردان بسیاری را نیز تقدیم کشور و ملت کرده است و سابقه مسئولیت وزارت علوم و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در کارنامه خود دارد. اما من ایشان را نه فقط به خاطر این شایستگی‎ها بلکه به دلیل یک ویژگی خاص که در ادامه به آن اشاره خواهم کرد؛ و آن را کمتر نزد همترازان ایشان یافته‎ام، بسیار دوست دارم و احترام می‎کنم.

به گزارش سالم خبر از وبدا، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم تجلیل از چهار دهه تلاش ماندگار استاد دکتر ایرج فاضل در حوزه سلامت و ارتقای دانش پزشکی، اظهار داشت: در مورد شخصیت دکتر فاضل اگر بگویم ایشان فردی انقلابی است، به تعبیر امروز که همه خودشان را انقلابی می‎دانند، باید بگویم خیر، ایشان از جنس انقلابی‎های امروز نیست. اگر بگویم او یک مسلمان است، توصیف ناقصی است؛ چون خیلی‎ها به ظاهر مسلمان هستند ولی بویی از اسلام و آموزه‎های ناب کتاب خداوند و رسول‎ا... نبرده‎اند. پیامبر عظیم‌الشأن ما برای ارتقاء مکارم اخلاقی مبعوث شد؛ ولی امروز به‎نام اسلام، زشت‎ترین جنایات بشری رخ می‎دهد و به‎نام خدایی که همواره بخشنده و مهربان است، بالاترین ظلم‎ها و حق‎کشی‌ها و تحریف‎ها صورت می‎گیرد. پس اطلاق این‎که ایشان صرفا یک جراح مسلمان است، حق مطلب را ادا نمی‎کند. من می‎گویم، استاد فاضل یک انسان وارسته، نیک‎کردار و شایسته است.

معتقدم اگر انسان وارسته باشی، انقلابی و مسلمان نیز هستی

وزیر بهداشت تصریح کرد: معتقدم اگر انسان وارسته باشی، انقلابی و مسلمان نیز هستی؛ اما عکس این امکان ندارد؛ یعنی کسی که ابتدایی‎ترین حقوق انسان‏ها را محترم نمی‏شمارد، نه مسلمان است و نه انقلابی.

وزیر بهداشت اضافه کرد: دکتر فاضل، انسانی است با مرام، مرام و منشی که نشان داد ایشان یک چهره دارد و آن‌هم ذاتی و خدادادی است؛ چهره‏ای انسانی که سبب شده ایشان با خودش و جامعه نفاق نداشته باشد و همرنگ هر جماعتی هم نشود.

باید اعتراف کنم که هیچ وقت به اندازه امروز در کشور، شاهد دروغ و نفاق نبوده ام

دکتر هاشمی گفت: من هم قبل و هم 40 سال بعد از انقلاب را تجربه کرده‎ام؛ متاسفانه باید اعتراف کنم که هیچ وقت به اندازه امروز در کشور، شاهد دروغ و نفاق نبوده ام و این برای ما مسلمانان و افرادی که در جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنیم، پسندیده نیست. تاسف افزون‎تر این که سیستم، گول این جماعت چاپلوس و ریاکار را بیشتر می‎خورد و این‎گونه برداشت می‎شود که این قبیل افراد مورد پسندتر هستند.

دکتر هاشمی تاکید کرد: دکتر فاضل مانند انسان های بامرام، از گوهرهای کمیاب است که موفق شده در مرتبه ای بالاتر از اخلاق و فارغ از گرایش های فکری و سیاسی، به کشور، به دین و مردم خدمت کند و امیدوارم تندرست و همواره عزیز باشند و افتخار می کنم که ارادتمند یک انسان با مرام هستم و می‎توانم از عمق جان به او اعتماد کنم.

 وزیر بهداشت با قرائت دل‎نوشته ای که چندی قبل در وصف یکی از دوستان شهیدش تحت عنوان انسان‎های با مرام در اینستاگرام نوشته بود آن را به دکتر فاضل تقدیم کرد.

 متن این دلنوشته که دکتر هاشمی در این جلسه آن را قرائت کرد به شرح ذیل است:

 از مرامنامه اصناف و گروه ها تا قانون اساسی که میثاق ملی ملت هاست؛ «اخلاق»، رکنی برتر و موثرتر از «قانون» است. چنانکه جامعه اخلاق گرا، قانونمند هم خواهد بود و هر جامعه قانونمندی، الزاما اخلاقی نیست. در تمام ادیان آسمانی هم، توجه به رعایت اخلاق در مناسبات انسانی مورد تاکید قرار گرفته، تا آن جا که حضرت محمد مصطفی (ص) هدف اصلی بعثت خود را گسترش مکارم اخلاق (و نه تنها خود اخلاق) بیان می‌فرمایند. اگر می‌خواهیم رشته‌های محبت و دوستی در جامعه استحکام یابد؛ اختلافات کم رنگ و نوعدوستی پر رنگ شود؛ راهی جز نیک اندیشی نداریم؛ من، تو و همه ما، صداقت در رفتار، ملایمت در برخورد با دیگران، تواضع و فروتنی، پرهیز از خود برتر بینی و تحقیر دیگران، بخشی مهمی از راه نیک اندیشی است. یادمان نرود روزی و روزگاری در این دیار، رفاقت معنای حرمت و شرافت داشت. اگر کسی قسم یاد می‌کرد، بدون هیچ قید و شرطی پذیرفته می‌شد؛ مردم با مرام‌شان سنجیده می‌شدند و حرف ها و عمل‌ ها یکی بود. اما حالا نه می‌توان با خیالی آسوده به قول‌ها، دل خوش کرد و نه بر ظاهر افراد اعتماد، گویی از بد روزگار، خشکسالی نه فقط رودها را خشک و زمین را عطشان کرده، که به مرام و مروت برخی از ما هم زده است.

امروز داشتن مرام و منش انسانی، مهم‎ترین گمشده وجود و هویت جمعی ما است که اگر بازش یابیم، گره از مشکلات ریز و درشت‎مان به سرعت گشوده خواهد شد.

به امید آن روز.

 در پایان یک بار دیگر عرض می‎کنم به این دلیل ‎که این استاد عزیز، پزشک و رفیقی بامرام است، بسیار دوستش دارم.
 
کد مطلب : ۳۲۰۰
نام شما

آدرس ايميل شما