۰

افزایش ابتلای جوانان به سرطان روده

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۳۱۶۹
افزایش ابتلای جوانان به سرطان روده
سالم خبر : پاکروان با اشاره به افزایش ابتلای جوانان به سرطان روده، گفت: مردم باید درباره عمل‌هاى پایه اطلاعات بیشتری داشته باشند.
 
به گزارش سالم خبر از مهر ، محمد طالب‌پور متخصص جراحی و لاپراسکوپی و رییس بیمارستان سینا در چهاردهمین کنگره بین المللی جراحی‌های کم تهاجمی که امروز در ساختمان این بیمارستان برگزار شد، اظهار کرد: این همایش ها سالیانه برگزاری می‌شود و امسال دانشگاه علوم پزشکی برگزار کننده این کنگره بوده است.

این متخصص جراحی بیان کرد: حدود ١٤ استاد ایرانی و ٢ نفر از اساتید برجسته آمریکا در این کنگره سخنرانی دارند که یک نفر آن پدر جراحی چاقی در ایران است؛ پنج دانشگاه در ایران فلوشیپ جراحی تربیت می‌کنند که مانند فوق تخصص لاپراسکوپی پیشرفته آموزش دیده و بین ١٥ تا ٢٠ پزشک لاپراسکوپی تربیت می‌شوند.

طالب پور افزود: در این کنگره بحث آزاد روی فیلم ادیت نشده عمل جراحی مطرح می‌شود، در کنار این موضوع سیستم روتین اینترنتی را راه اندازی کرده‌ایم که توسط یک ایرانی طراحی شده است و ما از آن استفاده می‌کنیم.

دبیر علمی کنگره در زمینه تاثیر تحریم بر دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی گفت: اکثر دستگاه‌های ما خارجی هستند، در تحریم‌ها مشکلات زیادی برای جراحان وجود دارد البته شرکت‌های ایرانی با تمامی نمایندگان خود تمام امکانات را فراهم می‌کنند اما سهولتی که در گذشته بود، در حال حاضر وجود ندارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه برخی از گروه‌هاى دانش بنیان توانسته‌اند دستگاه‌های رباتیک، دستگاه هموستاز بایپولار را تولید کنند، اما فرم‌های خارجی این دستگاه بسیار گران هستند، طبیعتا تحریم‌ها اقدامات پزشکان را سخت کرده است، اما محاسنی نیز دارد، سخت‌گیری‌ها همواره منجر به شکوفایی توانایی و خودکفایی می‌شود.

طالب پور افزود: حدود 25 سال از عمر جراحی لاپروسکوپی می‌گذرد و مردم مهم‌ترین دلیل گسترش آن  بودند که از این عمل حمایت کردند، نزدیک به 15 سال است که طلسم لاپروسکوپی در کشور شکسته شده است.

این متخصص جراحى یادآورى کرد: عمل‌هاى پایه این عمل نیمی از اعمال جراحی را شامل می‌شود و نیاز است مردم نسبت به این عمل اطلاعاتی بیشتر داشته باشند؛ عمل لاپراسکوپی در ایران زیر ١٠ درصد انجام می‌شود که این حیف است و اگر آموزش های لازم داده شود به جراحی مدرن تبدیل خواهد شود.

لاپراسکوپی چقدر در روند بهبودی بیماری موثر است؟

در ادامه مراسم فرامرز پاکروان فوق تخصص جراحی لاپراسکوپی اظهار کرد: جراحی لاپراسکوپی یکی از جراحی هایی است که تمام پزشکان به آن نیاز دارند؛ این جراحی در تمام قسمت های روده، فوقانی جهاز هاضمه و تهتانی جهاز هاضمه و تمام زمینه های اورولوژی، زنان و زایمان مورد استفاده قرار می گیرد.

این فوق تخصص جراحی لاپراسکوپی بیان کرد: قبلا هر عملی را با شکم باز انجام می دادند و مشکلات زیادی برای فرد ایجاد می‌شد اما در حال حاضر با لاپراسکوپی و ایجاد ٢ سوراخ کوچک درشکم این عمل‌ها به سادگی انجام می شود و حرکت روده را سریع می کند و بیمار می تواند به کار روزانه خود ادامه دهد.

پاکروان ادامه داد: از هر چهار نفر یک نفر از افراد بالای ٥٠ سال و از هر سه نفر یک نفر افراد بالای ٦٠ سال پولیپ روده دارند که برای پیشگیری از آن کلونوسکوپی توصیه می شود؛ با جراحی می توان آن پولیپ را برداشت و از سرطان پیشگیری کرد.

مبتلایان به هموروئید کلونوسکوپی انجام دهند

وی افزود: سرطان روده متاسفانه در جوانان بیشتر شده است؛ برخی افراد که مبتلا به بواسیر و هموروئید هستند گمان می‌کنند با مصرف یک داروی ساده این بیماری رفع می‌شود غافل از اینکه این بیماری نهفته است و در نهایت منجر به سرطان خواهد شد و حتما نیاز به انجام کلونوسکوپی است.
این فوق تخصص جراحی لاپراسکوپی یادآوری کرد: به تمام افرادی که مشکل بواسیر و هموروئید دارند توصیه می‌شود کلونوسکوپی انجام دهند تا دچار سرطان نشوند و بتوان بیماری را در مرحله اولیه درمان کرد.
کد مطلب : ۳۱۶۹
نام شما

آدرس ايميل شما