۰
معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان در گفت و گو با سالم خبر:

مردم کشور به ویژه نوجوانان از بیماری ایدز آگاهی کافی ندارند

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۳۱۵۳
مردم کشور به ویژه نوجوانان از بیماری ایدز آگاهی کافی ندارند
سالم خبر: معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان، اعلام کرد: آموزش درباره HIV با بکارگیری روش های نوین آموزشی در مدارس و دانشگاه ها باید به طور مدون پیگیری شود.
 
علیرضا رییسی در گفت و گو با سالم خبر با بیان این مطلب افزود: براساس پروتکلی که درباره آموزش راه های انتقال و پیشگیری از آلودگی به ویروس HIV برای همه مقاطع سنین و تحصیلی به وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و مابقی بخش ها اعم از پادگان ها ابلاغ شده است، این وزارتخانه ها و سایر سازمان های مربوطه وظیفه دارند آموزش و اطلاع رسانی لازم را به دانش آموزان، دانشجویان و سربازان ارائه دهند.
 
وی گفت: پایه
و اساس این پروتکل بر افزایش آگاهی و اطلاع رسانی HIV توجه به رویکرد نوین آموزش است که نه تنها آموزش در درباره این بیماری در مدارس باید تداوم پیدا کند، بلکه باید با به کارگیری روش های نوین آموزشی، روز به روز توسعه یافته و به طور مدون پی گیری شود.
 
نقش آموزش و پرورش در آگاه سازی در حوزه ایدز دارد
 
معاون بهداشت وزیر بهداشت و درمان با بیان این که مردم ایران و نوجوانان از ایدز آگاهی کافی ندارند، بیان کرد: رسانه ها و آموزش و پرورش هستند که می توانند نقش عمده ای در آگاه کردن مردم در زمینه راه‌های ابتلا و پیشگیری از ایدز داشته باشند، اما متأسفانه
به دلیل قبح مسأله، این مباحث به ندرت در مدارس مطرح و شفاف سازی می شوند و به همین دلیل است که آموزش و اطلاع رسانی در این زمینه یکدست و منسجم نیست.
 
رییسی با بیان این که یکی از شرکای اصلی وزارت بهداشت و درمان در پروتکل آموزش ایدز وزارت آموزش و پرورش برای گروه دانش آموزان و نوجوانان است، گفت: همچنین برای گروه نوجوانان جمعیت هلال احمر و برای جوانان با وزارت علوم تفاهم نامه‌های جداگانه ای امضا شد تا آموزش‌های لازم در خصوص این بیماری را ببینند و با نیروهای مسلح نیز تفاهم نامه‌ای برای آموزش سربازان در حین خدمت امضا شده است.
 
 
 
کد مطلب : ۳۱۵۳
نام شما

آدرس ايميل شما