۰
با حضور مسوولان وزارت بهداشت؛

شش محصول دانش بنیان در حوزه دارو رونمایی شدند

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۳۱۲۹
شش محصول دانش بنیان در حوزه دارو رونمایی شدند
سالم خبر: طی مراسمی با حضور وزیر بهداشت و درمان و برخی معاونان این وزارت از شش محصول دانش‌بنیان در حوزه دارو رونمایی شد.

به گزارش سالم خبر، این شش محصول شامل ماده اولیه دارویی سپفووسبویر و ماده اولیه داروی داکلاتاسویر دی هیدروکلرید برای داروی هپاتیت C، شربت غلیظ طبیعی حاوی ژل رویال سلطنتی عسل خالص طبی و عصاره میوه عناب بدون مواد نگهدارنده برای تقویت و افزایش سیستم ایمنی و رفع خستگی و درمان سرطان ، ساینوژل با حجم ۲ میلی لیتر حاوی ۳۲ گرم هیالورونیک اسید تزریق داخل مفصلی و ویسکور با حجم ۲.۵ میلی لیترحاوی ۵۰ گرم و هیالورونیک اسید تزریق داخل مفصلی برای ترزیق در مفاصل و پانسمان پیشرفته ترمیم زخم با ساختار شبیه پوست انسان برای درمان زخم بستر است. 

در حال حاضر ۵۶ استارتاپ سلامت دیجیتال، ۹۵ استارتاپ حوزه سلول‌های بنیادی و ۲۵ استارتاپ حوزه ژنتیک شناسایی شده‌اند. 

همچنین شناسایی ۵۲ شرکت دانش‌بنیان صادراتی و برگزاری نشست‌های سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذار در کشورهای مستعد و شناسایی ۱۵ آزمایشگاه اکریدیته برنامه تجهیز و حمایت از آنها برای اخذ مجوز CE از شرکت‌های معتبر اروپایی به طور جدی توسط وزارت بهداشت دنبال می‌شود. 

بر اساس اعلام وبدا، تشکیل کمیته فناوری بین وزارت بهداشت و معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری برای سرعت بخشیدن به توسعه محصولات دانش‌بنیان، راه‌اندازی سامانه معرفی شرکت‌های دانش بنیان و محصولات آنها برای تکمیل زنجیره تامین، همکاری نزدیک دانشگاه‌های علوم پزشکی و غیر علوم پزشکی در توسعه فناوری‌های سلامت و تاکید بر اخذ گواهینامه‌های استاندارد و تولید با کیفیت کالا از مهمترین برنامه‌های رونمایی از محصولات دانش‌بنیان در چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی است.

رونمایی از ۴۰ محصول دیگر دانش‌بنیان در آینده‌ای نزدیک

 رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از ۶ محصول دانش‌بنیان حوزه سلامت با تاکید بر اینکه مراحل تولید این ۶ محصول در داخل کشور صورت گرفته است، گفت: بر اساس آزمایش‌های مختلف در مراحل متعدد و مطالعات تحقیقاتی که بر روی انسان انجام شده، مشخص شد که این داروها در درمان بسیار موثر هستند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، شربت خوراکی ژل رویال از گروه محصولات طب سنتی را یکی از ۶ محصول دانش بنیان معرفی کرد و گفت: این شربت برای تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش ضعف و خستگی و درمان سرطان تولید شده است.

وی افزود: داروی دیگری که امروز رونمایی شد، ژل تزریق داخل مفصل هیالورونیک اسید در دو دوز از گروه محصولات دارویی است و سومین محصول نیز، پانسمان زخم بیولوژیک از گروه محصولات ملزومات پزشکی بیولوژیک برای درمان زخم بستر است. سبوسفوویر و گلاداس توویر دو ترکیب از گروه ماده اولیه داروی درمان هپاتیت C چهارمین داروی رونمایی شده است که تا امروز، ماده اولیه این دارو از خارج از کشور وارد می‌شد و در حال حاضر، موفق به تولید ماده اولیه آن در داخل کشور شده‌ایم.

ملک‌زاده در پایان با تاکید بر وجود و فروش ۴ محصول دانش‌بنیان رونمایی شده در بازار، گفت: در حال حاضر ۵۶ استارتاپ سلامت دیجیتال، ۹۵ استارتاپ حوزه سلول‌های بنیادی و ۲۵ استارتاپ حوزه ژنتیک شناسایی شده‌اند و در آینده نزدیک و در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی نیز از ۴۰ محصول مهم دیگر دانش‌بنیان رونمایی خواهد شد.
کد مطلب : ۳۱۲۹
نام شما

آدرس ايميل شما