وزیر رفاه: شهرداران یک روز با ویلچر به سطح شهر بروند

12 آذر 1397 ساعت 15:17


سالم خبر: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد از کمبود امکانات شهری برای معلولان، از شهرداران کشور خواست یک روز با ویلچر بیرون بیایند و خود را جای یک معلول بگذارند.

 محمد شریعتمداری روز دوشنبه در همایش روز جهانی معلولان در سالن اندیشه حوزه هنری افزود: شهرداران باید یک روز از منزل تا محل کار را با ویلچر طی کنند تا با مشاهده نبود امکانات حمل و نقل برای افراد دارای معلولیت، برای تامین این امکانات برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: طبق آمار جهانی، یک سوم از یک میلیارد نفر دارای معلولیت، کودک هستند و بقیه به علت بیماری، حوادث، تصادفات و سالمندی معلول شده اند؛ بنابراین معلولیت، سرنوشت احتمالی همه افرادی است که خارج از جامعه معلولان زندگی می کنند.

وزیر رفاه با اشاره به درآمد ایرانی ها گفت: بخش قابل توجهی از جامعه مشکلات معیشتی دارند و این مساله فقط مختص معلولان نیست.
شریعتمداری به افراد دارای معلولیت قول داد که بدون حضور نماینده آنان در مورد مسائل مربوط به معلولیت تصمیم گیری نشود و افزود: می توان مشاور وزیر در امور معلولان منصوب کرد تا تمام مسائل مربوط به معلولیت علاوه بر بهزیستی از زبان نماینده معلولان نیز شنیده شود.

وی با اشاره به نقش نظارتی مجلس بر اجرای قانون معلولیت گفت: یک سوم منابع بهزیستی باید خرج توانبخشی شود؛ بنابراین بهتر است روشی برای نظارت بر نحوه هزینه کرد این منابع طراحی شود.

وزیر رفاه خاطرنشان کرد: 4.8 درصد جمعیت ایران معلولیت سخت دارند که 750 هزار نفر دارای معلولیت سخت تحت پوشش بهزیستی هستند.
شریعتمداری پیشنهاد راه اندازی کمپین «هر مسئول، دوست یک خانواده معلول» را ارائه داد و گفت: جامعه مدیران و مسئولان باید با یک خانواده معلول، ارتباط دوستانه برقرار کند تا صدای معلولان به مراجع تصمیم گیر برسد.


کد مطلب: 3127

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/3127/وزیر-رفاه-شهرداران-یک-روز-ویلچر-سطح-شهر-بروند

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com