۰
در همایش روز جهانی ایدز و رونمایی از شبکه ملی رسانه های مردم نهاد ایدز:

تقدیر از مینو محرز تاثیرگذارترین و فعال‌ترین زن کشور در عرصه‌ی مبارزه با ایدز

 اگر از من تقدیر هم نشود به فعالیت خود در حوزه مبارزه با HIV ادامه می دهم
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۳۰۹۷
تقدیر از مینو محرز تاثیرگذارترین و فعال‌ترین زن کشور در عرصه‌ی مبارزه با ایدز
سالم خبر: طی همایش روز جهانی ایدز و رونمایی شبکه ملی رسانه های مردم نهاد ایدز(شمسا) از مینو محرز رییس مرکز تحقیقات ایدز به عنوان یکی از فعالان مبارزه با ایدز و بیماری های عفونی با حضور نمایندگان مجامع بین المللی و مسوولان وزارت بهداشت و درمان تقدیر شد.

مینو محرز به عنوان یکی از تاثیر گذارترین زنان کشور در حوزه بیماری های عفونی همچون ایدز طی سه دهه‌ی گذشته فعال بوده و همچنان در این عرصه به فعالیت خود ادامه می دهد.

به گزارش سالم خبر او پس از دریافت تقدیرنامه ی خود در بین حاضران این همایش گفت:  اگر از من تقدیر هم نشود به فعالیت خود در حوزه مبارزه با HIV ادامه می دهم.

مینو محرز بیش از ده سال است که ریاست مرکز تحقیقات ایدز ایران به عنوان یک مرکز پیشرو در زمینه تحقیقات پایه ای را برعهده دارد. مسیر محرز برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه بیماری ایدز با هدف پیشگیری و روند رو به رشد ایدز در کشور دچار فراز و نشیب های فراوانی بوده است اما این زن تاثیر گذار کشور بدون توجه به حواشی و موانع پیش رو همچنان به فعالیت خود ادامه داده است و چه بسا یک جمله ی او در این همایش نیز مصداق این مساله باشد.

مینو محرز جایزه ملی سومین دوره جشنواره علامه طباطبایی را نیز از دست حسن روحانی رییس جمهوری دریافت کرده است.
 
او بیش از سی و پنج سال است که در دانشگاه علوم پزشکی تهران تدریس می کند و از سه دهه گذشته در ایران و منطقه مدیترانه شرقی به عنوان کارشناس سازمان جهانی بهداشت در حال تحقیق و پژوهش درباره بیماری های عفونی، از جمله ایدز است.

محرز در طول این دوران، دارای سمت ها و مسئولیت های مختلفی از جمله رئیس مرکز تحقیقات ایدز بیمارستان امام خمینی، عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی ایران و عضو کمیته کشوری سل و مالت کشور و همچنین عضو شورای برنامه ریزی کرسی یونسکو در زمینه آموزش سلامت بوده است.

مینو محرز به کرات از سوی دانشگاه علوم پزشکی تهران به خاطر مشارکت دربرنامه های آموزشی مورد تقدیر قرار گرفته و رتبه نخست پانزدهمین جشنواره رازی را نیز از آن خود کرده و همچنین از سوی سازمان نظام پزشکی به عنوان پزشک نمونه معرفی شده و از طرف وزیر بهداشت به پاس تلاش برای برگزاری آزمون های تخصصی در حوزه بیماری های عفونی مورد تقدیر قرار گرفته است.

او همواره نسبت به تغییر الگوی ابتلا به ایدز از محل تجمع معتادان ترزیقی به انتقال این ویروس از راه ارتباط جنسی هشدار داده و از این که در کشور برای کنترل ایدز از طریق رابطه جنسی الگو و برنامه خاصی وجود ندارد، انتقاد کرده است.

مینو محرز سال گذشته جایزه ملی سومین دوره جشنواره علامه طباطبایی را از دست حسن روحانی دریافت کرد.
 
کد مطلب : ۳۰۹۷
نام شما

آدرس ايميل شما