۰
سازمان بهداشت جهانی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد:

ختنه پسران ریسک ابتلا به HIV را 60 درصد کاهش می دهد

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۳۰۵۱
ختنه پسران ریسک ابتلا به  HIV را 60 درصد کاهش می دهد
 سالم خبر: سازمان بهداشت جهانی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که ختنه ی پسران می تواند ساده ترین و بهترین راه ممکن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز در عصر حاضر باشد. به طوریکه این راه حل تا 60 درصد ریسک ابتلا به این بیماری را کاهش خواهد داد.
 
به گزارش سالم خبر؛ اول دسامبر روز جهانی مبارزه با بیماری ایدز و افزایش آگاهی در زمینه این بیماری نام گرفته است، یک بیماری که از طریق خون و ترشحات بدن منتقل می شود و می تواند دیگران نیز درگیر کند اما از طریق روابط روزمره مانند دست دادن  به دیگران منتقل نمی شود.
 
در سال‌های اخیر بیماری ایدز یکی از بیماری‌هایی بود که شرکت‌های داروسازی برای مقابله با آن تلاش بسیاری کرده اند. یک بیماری سخت و طولانی که می‌تواند روی سبک زندگی انسانها تاثیر منفی داشته باشد ودر صورت نداشتن آگاهی در مورد
آن و عدم دریافت خدمات درمانی  حتی روابط انها را نیز مختل کند. 
 
در مورد بیماری ایدز که تا کنون راه درمانی برای آن  یافت نشده است، بهترین روش مقابله پیشگیری از ابتلا به این  بیماری است. این مقابله از طریق اجتناب از روابط جنسی پر خطر، استفاده از ابزارهایی که امکان انتقال بیماری‌های مختلف از جمله بیماری ایدز را در جریان رابطه جنسی کاهش می دهد، عدم استفاده از سرنگ های مشترک توسط معتادان و افزایش آگاهی در مورد این بیماری و مقابله با ابتلا به آن  و در نهایت توجه سیستم های درمانی کشورها در عرضه فراورده های خونی سالم به بیماران  امکان پذیر است.
 
تاثیر مثبت ختنه پسران افریقایی در کاهش ابتلا به ایدز
 
اما مساله ای که اخیرا در مورد آن مطالعاتی انجام شده است و یک راه ساده برای مقابله با  ابتلا به بیماری است، تاثیر ختنه پسران
بر ریسک ابتلای آنها به ویروس HIV و ابتلا به بیماری ایدز است.
 
سازمان بهداشت جهانی در تازه ترین گزارش خود آورده است: ختنه پسران شانس ابتلا به ویروس HIV را در مردان  تا ۶۰ درصد کاهش می دهد به همین دلیل در سال‌های اخیر در ۱۵ کشور افریقای جنوبی و افریقای شرقی که با نرخ بالای ابتلا به بیماری ایدز روبه رو هستند استفاده شده است و نتیجه مطلوبی حاصل شده است.
 
کاهش ریسک ابتلا به بیماری ایدز در میان مردانی مشاهده شده است که با جنس مخالف خود رابطه جنسی داشته  اند و این مطالعه روی مردان همجنسگرا انجام نشده است.
 
سازمان بهداشت جهانی با اشاره به این مساله که هم اکنون در شمار زیادی از کشورهای صنعتی  ختنه پسران برای مقابله با ابتلا به بیماریهای مختلف توصیه می شود نوشت: در کشورهای غربی ختنه امری اختیاری است و والدین در زمان تولد می توانند در این
مورد تصمیم گیری کنند. اگر مردان در سنین بالاتری باشند هم می‌توانند خود برای ختنه اقدام کنند زیرا این کار از ابتلا به بیماری های بسیاری جلوگیری می‌کند.
 
اگرچه ختنه در کشورهای افریقایی رواج نداشته است اما اکنون با آگاهی بر فواید و ترویج آن موجب شده است تا بالغ بر ۱۸ میلیون  مرد بالاتر از ۲۰ سال در یک سال اخیر به مراکز بهداشتی مراجعه کنند و ختنه شوند که این مساله کمک زیادی در جهت کنترل شیوع بیماری در قاره سیاه می کند.
 
سازمان بهداشت جهانی در آستانه روز جهانی ایدز توصیه کرده است مردم برای اطلاع یافتن در مورد ابتلا یا عدم ابتلای خود به ایدز مورد آزمایش قرار بگیرند و در نظر داشته باشند که درصورت ابتلا به بیماری و دریافت خدمات درمانی و افزایش سطح آگاهی در مورد نحوه انتقال بیماری ، می توانند به زندگی عادی خود ادامه دهند.
 
 
کد مطلب : ۳۰۵۱
نام شما

آدرس ايميل شما