۰

طراحی پرینتر سه بعدی که روند تحقیقات سرطان را سرعت می‌بخشد

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۲۹۹۷
طراحی پرینتر سه بعدی که روند تحقیقات سرطان را سرعت می‌بخشد

سالم خبر : محققان یک مرکز استارت آپ در سیدنی استرالیا مدعی سرعت بخشیدن در روند تحقیقات سرطان به کمک توسعه بیو- پرینترهای سه بعدی شدند.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از abc.net، این محققان امیدوارند با توسعه این پرینترهای سه بعدی بتوانند مراحل روند وقت‌گیر آزمایشات دستی در آزمایشگاه‌های سنتی را کاهش دهند.

این پرینتر صورتی رنگ با نام  Rastrum شناخته می‌شود و از فن‌آوری جوهر جت برای شبیه سازی و چاپ سلول‌های انسان بهره می‌برد و اینکار را در زمانی اندک انجام می‌دهد، به گونه‌ای که قادر است با سرعت بخشیدن به روند کشت تومور به صورت واقع بینانه تری داروهای سرطانی را آزمایش کند. درنتیجه موجب سرعت بخشیدن به تحقیقات داروهای سرطانی می شود، علاوه بر اینکه این دستگاه می‌تواند آزمایش‌های متعدد را به صورت همزمان انجام دهد.

کامرون فریس، مدیر اجرایی پروژه، در این خصوص می‌گوید: پرینتر جدید قادر است روند پروسه آزمایشی را در مدت زمان بسیار کوتاه‌تری انجام ‌دهد و امیدواریم این تحقیقات در زمینه سرطان به زودی راه حل درمان صددرصدی این بیماری را کشف کند.

کایلین سیمپسون، رئیس مرکز ژنتیک کاربردی ویکتوریا (VCFG) نیز معتقد است که این دستگاه تأثیر عمیقی بر مطالعات مرکز خواهد داشت. از این طریق می توان هزاران داروی جدید کشف شده در درمان سرطان را آزمایش کرد و از صحت این داروها مطلع شد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در آینده بتوان تکنولوژی را برای رشد پوست، بافت و اندام های توسعه داد.

اگر چه این تکنولوژی ممکن است چندین دهه به طول بیانجامد، شرکت استارت آپ Inventia امیدوار است که چاپگر جدید این شرکت در آزمایشگاه‌های پزشکی در سراسر جهان کمک کند و موجب تسریع روند درمان سرطان شود.

به گزارش ایسنا، سرطان یکی از علل اصلی مرگ در میان زنان ۴۰ تا ۷۹ سال و مردان ۶۰ تا ۷۶ سال است. سرطان کودکان کمتر از ۱۵ سال را نیز دچار می‌کند.

این روزها به سختی می توان حوزه ای را نام برد که پرینترهای سه بعدی به آن ورود پیدا نکرده باشند. با پیشرفت تکنولوژی، ورود چاپگرهای سه بعدی در حوزه درمان می تواند راهگشای درمان های تازه و کشف روش های جدید درمانی باشد.
کد مطلب : ۲۹۹۷
نام شما

آدرس ايميل شما