۰
در تازه‌ترین گزارش سازمان بهداشت جهانی در آستانه روز جهانی ایدز:

برخی دولت‌ها از ارائه ی آمار واقعی مبتلایان به ایدز کشور خود استنکاف می کنند

براساس آمار رسمی ۳۶.۹ میلیون نفر در دنیا با بیماری ایدز زندگی می کنند
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۲۹۹۰
برخی دولت‌ها از ارائه ی آمار واقعی مبتلایان به ایدز کشور خود استنکاف می کنند
سالم خبر: براساس آمار رسمی ۳۶.۹ میلیون نفر در دنیا با بیماری ایدز زندگی می کنند. این آمار رسمی است اگر موارد گزارش نشده به خصوص در کشورهای فقیر و در حال توسعه را نیز که از ارائه هرگونه آماری در این زمینه استنکاف می کنند بیافزاییم به رقم درشتی دراین زمینه می رسیم.

سال گذشته بالغ بر ۱.۸ میلیون نفر در جهان به جمع بیماران مبتلا به بیماری ایدز و آلوده به ویروس HIV اضافه شدند. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۷ میلادی ۹۴۰ هزار نفر از مردم دنیا به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.

به گزارش سازمان بهداشت جهانی ، بیشترین شمار مبتلایان به  این بیماری در کشورهای افریقایی دیده می شود و دلیل این مساله عدم آگاهی و پایین بودن سطح سواد سلامت در مورد نحوه ابتلا و انتقال بیماری و ناتوانی در دریافت کمک های پزشکی و دارویی برای مقابله با گسترش این بیماری در بدن فرد مبتلا است.

اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی ، آمارها نشان داد که ۲۵.۷ میلیون نفر از مجموع ۳۶.۹ میلیون نفر مبتلایان به ایدز در کشورهای افریقایی ساکن هستند و اغلب در فقر مطلق زندگی می کنند.

اخیرا در اغلب کشورهای دنیا
ابتلای فرد به این بیماری از طریق آزمایشهای تشخیصی سریع یا RDT انجام  می شود که نتایج این آزمایشات در همان روز اعلام می شود . این روش برای شروع سریع درمان افراد مبتلا به بیماری امری ضروری است.

گروه هایی که بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماری ایدز قرار دارند و باید در مورد روشهای جلوگیری از ابتلا به بیماری و جلوگیری از انتقال بیماری اطلاعات دقیق تری دریافت کنند تا در حد امکان از این خطر سلامتی دور بمانند عبارتند از معتادان تزریقی، مردان همجنس گرا، زندانیان، کارگران جنسی و مشتریان آنها و افراد دو جنسیتی .

ایدز یکی از بیماریهایی که این روزها  دانشمندان را مشغول خود کرده است تا  راهی برای درمان و مقابله با آن پیدا کنند. باید به این نکته توجه داشت که تا کنون درمانی برای این بیماری یافت نشده است  اما داروهایی وجود دارد که سرعت پیشرفت بیماری را در بدن کند می کند و اثرات این بیماری را روی بدن دیرتر ظاهر می کند ضمن آنکه مانع از انتقال ویروس  از بدن فرد بیمار به دیگران به خصوص شرکای جنسی آنها می شود.
 
به کمک این داروها بیماران مبتلا به ویروس HIV می توانند
زندگی طولانی تری داشته باشند وکیفیت زندگی خود را بهبود بخشند.این روش های  درمانی ، درمان ضد ویروسی برای تمام عمر یا ART یا درمان ضد ویروسی اثر بخش ARV نام دارند که تنها ۵۹ درصد از بزرگسالان و ۵۲ درصد از کودکان مبتلا به ایدز به ان دسترسی دارند.

سازمان بهداشت جهانی  اعلام کرده است در فاصله بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۷ میلادی ،ابتلا به بیماری ایدز در دنیا ۳۶ درصد کاهش یافته است و مرگ ناشی از این بیماری هم ۳۸ درصد کمتر شده است . از سوی دیگر ۱۱.۴ میلیون نفر در دنیا به دلیل استفاده بیماران از روشهای درمان ART و ARV از ابتلا به بیماری نجات پیدا کرده اند. این افراد شرکای جنسی یا همسران افراد بیمار بودند که به دلیل آگاهی فرد بیمار در مورد روشهای جلوگیری از انتقال بیماری و دریافت درمانهای مناسب، به این بیماری مبتلا نشدند.

در خوش بینانه ترین حالت  ۷۵ درصد از مبتلایان به بیماری ایدز در دنیا از بیماری خود آگاه هستند و تنها ۵۹ درصد از بزرگسالان آگاه به بیماری از درمان استفاده می کنند . این نشان می دهد که هنوز خطر بزرگی  از جانب بیماری ایدز دنیا را  تهدید می کند.
 
 
کد مطلب : ۲۹۹۰
نام شما

آدرس ايميل شما