۰

به ازای هر 40 هزارنفر یک چشم پزشک در ایران وجود دارد

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۲۹۰۸
به ازای هر 40 هزارنفر یک چشم پزشک در ایران وجود دارد
سالم خبر : رییس انجمن چشم پزشکان ایران با اشاره به تعداد اندک فارغ التحصیلان این رشته و بالا بودن هزینه های دایر کردن مطب گفت: در حال حاضر 2000 چشم پزشک در کشور فعال هستند که به تناسب جمعیت برای هر 40 هزار نفر یک چشم پزشک وجود دارد.
 
به گزارش ایرنا، محمود جباروند در حاشیه بیست و هشتمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران که در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، افزود: رشته چشم پزشکی در زمره رشته های گران به شمار می رود که علاوه بر هزینه های تحصیل، برای دایر کردن مطب که فقط بتوان معاینات عمومی انجام داد، بیش از 800 میلیون تومان سرمایه لازم است. 

وی ادامه داد: چشم پزشکان، چشم امید به کمک های دولتی و وام با سود پایین بانک ها دارند تا بتوانند خدمات چشم پزشکی جامعی ارایه دهند و افراد بیشتری را تحت درمان قرار دهند. 

بیست و هشتمین کنگره چشم‌ پزشکی ایران برگزار شد

بیست و هشتمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران با حضور میهمانان داخلی و خارجی امروز دوشنبه در مرکز همایش های رازی آغاز به کار کرد.

این کنگره به عنوان بزرگترین همایش چشم پزشکی کشور، همواره آخرین پیشرفت ها و نو آوری های جهانی در این زمینه را در اختیار علاقمندان قرار داده است.

در بیست و هشتمین کنگره چشم پزشکی ایران که از امروز تا 24 آبان 97 در مرکز همایش‌های رازی برگزار می شود، بیش از 2000 شرکت‌کننده از کشورهای مختلف از جمله آمریکا، انگلیس، سنگاپور، برزیل، فرانسه، افغانستان، پاکستان، اندونزی، هند و عراق حضور دارند. 

در کنگره امسال 11 سمپوزیوم به همراه 107 مقاله در قالب سخنرانی و 92 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.
کد مطلب : ۲۹۰۸
نام شما

آدرس ايميل شما