۰

مصرف نادرست آنتی‌بیوتیک‌ها جهان را تهدید می‌کند

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۲۹۰۴
مصرف نادرست آنتی‌بیوتیک‌ها جهان را تهدید می‌کند

سالم خبر : سازمان جهانی بهداشت (WHO) نقشه مصرف نادرست داروهای آنتی‌بیوتیک را منتشر کرد.
 
به گزارش سالم خبر از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت هشدار داد: مصرف داروهای آنتی‌بیوتیک در برخی از کشورها به شکل مخاطره‌آمیزی بالاست و این در حالیست که کمبود همین داروها در برخی دیگر از کشورها موجب تقویت مصرف نادرست از این داروها شده و بروز عفونت‌های مرگبار را به همراه دارد.

این سازمان در گزارشی اعلام کرد: اطلاعاتی در مورد مصرف داروهای آنتی‌بیوتیک در بخش‌های وسیعی از جهان جمع‌آوری شد که حاکی از تفاوت‌های قابل توجهی در میزان مصرف این داروها در نقاط مختلف است.

این گزارش که بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده در سال ۲۰۱۵ میلادی از ۶۵ کشور و منطقه بدست آمده نشان می‌دهد تفاوت حائز اهمیتی در میزان مصرف این داروها وجود دارد که کمترین آن در بروندی و بیشترین آن در مغولستان بوده‌ است.

در گزارش اخیر این سازمان هشدار داده شده‌ که این تفاوت چشمگیر در میزان مصرف آنتی‌بیوتیک در سراسر جهان نشان می‌دهد که در برخی از کشورها در مصرف این دارو افراط شده درحالیکه در برخی از کشورها دسترسی کافی به این داروهای حیات‌بخش وجود ندارد.

داروی آنتی‌بیوتیک که از دهه ۱۹۲۰ کشف شده از طریق مقابله با بیماری‌های باکتریایی از قبیل ذات‌الریه و سل به حفظ جان ده‌ها میلیون انسان کمک کرده‌ است. هرچند با گذشت زمان باکتری‌ها به گونه‌ای تکامل یافته‌اند که توانسته‌اند در مقابل داروهایی که پیش از این اثربخشی لازم را داشته‌اند مقاوم شوند.

به گزارش ژاپن تودی، این سازمان در گذشته بارها هشدار داده‌ است که داروهای آنتی‌بیوتیک موثر در جهان رو به اتمام است و از دولت‌ها و شرکت‌های داروسازی بزرگ درخواست کرده به تولید نسل جدیدی از داروهای آنتی‌بیوتیک اقدام کنند.
کد مطلب : ۲۹۰۴
نام شما

آدرس ايميل شما