۰

7 تا 10 هزار نفر در صف انتظار کلیه با مرگ پیوند می خورند

هزینه یک کلیه 18 میلیون تومان است
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۲۸۸۰
7 تا 10 هزار نفر در صف انتظار کلیه با مرگ پیوند می خورند
سالم خبر: رییس مرکز مدیریت پیوند و بیماری های وزارت بهداشت اعلام کرد: در حال حاضر 25 هزار نفر در انتظار پیوند عضو هستند که از این تعداد 8 هزار و 600 نیاز به پیوند کلیه هستند و همچنین هفت تا ده نفر به دلیل ماندن در لیست انتظار و عدم عضو پیوند فوت می کنند.

به گزارش سالم خبر مهدی شادنوش طی نشستی با اصحاب رسانه با بیان این مطلب همچنین گفت: وی افزود: در حال حاضر  32 هزار و 169 نفر دیالیز خونی و دو هزار و 746 دیالیز  صفاقی در کشور داریم.

وی همچنین افزود: با افزایش نیاز به دیالیز بیماران کلیوی 3 هزار دستگاه به ناوگان دیالیز اضافه می شود که یک هزار دستگاه در برخی از بخش های کشور تا پایان امسال تامین می شود.

وضعیت دیالیز در کشور پیشرفته است

رییس مرکز پیوند و مدیریت بیماری های وزارت بهداشت درباره وضعیت دیالیز در کشور بیان کرد: در برخی کشورها رضایت گیری از خدمات دیالیز سه تا پنج دقیقه و در کشور ما 90 ساعت به طول می انجامد.

شادنوش ادامه داد: اجتماعی شدن سلامت یکی از سیاست های وزارت بهداشت است و سازمان های مردم نهاد باید به سلامت اهمیت دهند. چون که زیربنای توسعه هر کشوری نیروی انسانی است و سلامت باید به امر اجتماعی تبدیل شود.

وی گفت: در دوره اخیر در راستای پیشگیری ارتباط های خوبی با
سازمان های مردم نهاد در کنار انور تخصصی بهداشتی اتفاق افتاده است.
تعداد تخت های دیالیز در کشور

رییس مرکز پیوند و مدیریت بیماری های وزارت بهداشت تصریح کرد: تعداد تخت های دیالیز در 475 بخش در سال 92  بود و این در حالی است که این تعداد در سال 97 به 572 بخش رسیده  و همچنین تخت  های پیوند در سال 92 چهار هزار و 600 تخت بود و این تعداد در سال 97 به شش هزار و 870 تخت رسیده است.

7 هزار نفر از بیماران پیوند عضو ناشی از مرگ مغزی است

شادنوش با بیان اینکه مصدومان مرگ مغزی امکان بازگشت به زندگی ندارد، گفت: 7 هزار نفر در طول سال مرگ مغزی می شوند که امکان اهدای عضو دارند.

حدود 70 درصد از علل بروز نارسایی‌های کلیوی؛ دیابت و فشارخون است

داریوش آرمان مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران با بیان اینکه حدود 70 درصد علت بیماری های کلیوی در کشور، دیابت و فشارخون است، اظهار داشت: بی تردید در صورتی که به این بیماری ها توجه نشود و پیشگیری در اولویت قرار ندهند، با شیوع جدی بیماری کلیوی و خطرات جدی خواهیم شد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ادامه داد: 32 هزار بیمار دیالیزی در کشور داریم که هزینه مصرفی هر فرد دیالیزی 400  هزار تومان است. امروز هر فرد دیالیزی هفت برابر بیماران پیوند
کلیوی هزینه دارد که با پیشگیری می توان  هزینه های سلامت را کاهش دهیم.

آرمان با بیان اینکه حدود 500 متخصص کلیه در کشور داریم، گفت: پزشک متخصص در بسیاری ازشهرهای بزرگ وجود ندارد . چون که متخصصان جوان  علاقمند به رفتن به شهرستان ها را ندارند.

هزینه یک کلیه 18 میلیون تومان است

وی گفت: هزینه پرداختی به یک اهدا کننده کلیه 18 میلیون تومان به همراه یک میلیون هزینه ایثار است که از دولت و مجلس درخواست کردیم بیمار از جیب خود این پرداختی را انجام ندهد و دولت این هزینه را از طرق مختلف برای سالی دو یا سه هزار بیمار پرداخت شود.

تعرفه تیم پزشکی کلیه

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی بیان کرد: درخواست ما از سازمان های بیمه گر این است که تعرفه 10 میلیون و 700 هزارتومانی تیم پزشکی به 20 میلیون تومان برسد تا بتوانیم از حمایت پزشکان بیشتری برخوردار باشیم.

برنامه های انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور

آرمان گفت: در آستانه هفته حمایت از بیماران کلیوی از 23 تا 30 آبانماه افتتاح مرکز جامع درمان بیماران خاص را با برنامه ریزی های وزارت بهداشت در راستای ارائه خدمات ویژه راداریم و همچنین افتتاح دفتر غرب استان تهران در شهرستان قدس و کلینیک 30 تخت دیالیز از برنامه های انجمن است.
 
کد مطلب : ۲۸۸۰
نام شما

آدرس ايميل شما