۰

راه‌اندازی دفاتر انجمن حمایت از بیماران کلیوی در خارج کشور

تاریخ انتشار :
شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۲۶۸۸
راه‌اندازی دفاتر انجمن حمایت از بیماران کلیوی در خارج کشور

سالم خبر : مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گفت: به منظور جذب کمک‌های مردمی ایرانیان مقیم خارج از کشور و اتباع خیر دیگر کشورها، دفاتر این انجمن در خارج از کشور راه‌اندازی خواهد شد.
 
به گزارش سالم خبر از  ایسنا،  داریوش آرمان در بیست و هفتمین همایش مدیران استانی انجمن حمایت از بیماران کلیوی ضمن اشاره به خدمات ۴۰ ساله به بیماران دیالیزی و کلیوی گفت: زندگی یک موهبت الهی است و هرگاه گامی جهت یاری رساندن به زندگی یک بیمار برداشته شود، به یقین اجر اخروی خواهد داشت.

وی افزود: هیات مدیره جدید، انجمن را در شرایط خاص و نامناسبی تحویل گرفت، اما با همت مدیران و متخصصان این مجموعه بسیاری از مشکلات حل شد و انجمن در حال حاضر از وضعیت خوبی برخوردار است.

آرمان درباره بخشی از اقدامات هیات مدیره جدید در راستای تسهیل فعالیت‌های خود، گفت: ایجاد ساختار اداری در انجمن، تعیین تکلیف و خرید ساختمان رودسر پس از چهار سال بلاتکلیفی، راه‌اندازی دفتر انجمن در شهر واوان و سوده، راه‌اندازی شورای پیوند، احیای شبکه رابطان پیوند در بیمارستان‌های تخصصی و برگزاری نخستین جلسه پرستاران پیوند و دیالیز بخشی از فعالیت‌های انجمن بوده است.

وی افزود: در این مدت تعامل با وزارت بهداشت، دولت و مجلس نیز از اولویت‌های مدیریت انجمن بود و ارتباط موثر با انجمن‌های نفرولوژی، ارولوژی و پیوند اعضاء نیز به شدت مورد پیگیری قرار گرفت.

بنابر اعلام روابط عمومی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی،  آرمان ادامه داد: در این مدت با پیگیری‌ها و تعاملاتی که بین انجمن و وزارت بهداشت صورت گرفت، مقرر شد که حدود ۳ هزار دستگاه دیالیز تا سه سال آتی به چرخه دیالیز کشور وارد شود و تعدادی از داروهای گران قیمت و حیاتی بیماران کلیوی نیز رایگان شد.

وی افزود: در مدت اخیر مکاتبی نیز صورت گرفته تا فرانشیز داروهای پیوندی و کلیوی رایگان شود و بیماران هزینه‌ای را برای تامین داروهای خود پرداخت نکنند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران در خصوص همکاری با مراکز آموزشی نیز افزود: ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکزعلمی معتبر و فراخوان برای حمایت از پایان نامه‌های دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با موضوعات مرتبط با بیماران پیوندی و دیالیزی نیز در این مدت صورت پذیرفت و با دانشگاه علمی - کاربردی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای آموزش بیماران و وابستگان آن‌ها نیز تعاملاتی صورت گرفت و مقرر شد که بزودی آموزشگاه‌هایی ویژه برای توانمندسازی بیماران دیالیزی و پیوندی در سراسر کشور راه‌اندازی خواهد شد.

آرمان گفت :در حوزه اطلاع رسانی نیز سایت و پرتال انجمن شکل گرفت و تعاملاتی با صداوسیما جهت آموزش و اطلاع رسانی انجام شد تا فعالیت‌های انجمن به شیوه صحیح‌تری انتشار یابد.

وی ادامه داد: احیای کلینیک شفا با راه‌اندازی بخش‌های متعدد، راه‌اندازی خوابگاه بیماران با ۲۵ تخت، راه‌اندازی دوباره نشریه شفا نیز اقداماتی بوده که در این دوره صورت گرفته است.

آرمان در رابطه با اهم برنامه‌های آتی انجمن نیز گفت: در آینده تعامل موثرتر با دولت و مجلس، یکسان سازی ساختار سازمانی و بهره‌گیری از توان حداکثری مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و توسعه و تقویت دفاتر استانی و راه‌اندازی دفاتر خارجی مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.
کد مطلب : ۲۶۸۸
نام شما

آدرس ايميل شما