۰
در بیست و هفتمین اجلاس سراسری استانی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی  مطرح شد:

نسبت تعداد بیماران دیالیزی به تخت در مراکز درمانی کشور نگران کننده است

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : ۲۶۷۲
نسبت تعداد بیماران دیالیزی به تخت در مراکز درمانی کشور نگران کننده است
سالم خبر: رئیس مرکز پیوند اعضا و بیماری های وزارت بهداشت اعلام کرد: با توجه به نیاز و برنامه ریزی های صورت گرفته طی سه سال آینده سه هزار دستگاه دیالیز در کشور بروزرسانی می شود و تا پایان سال جاری یک هزار و 60 دستگاه در مراکز درمانی توزیع می شود.

به گزارش سالم خبرمهدی شادنوش درباره تعرفه هزینه بیماران دیالیزی طی سه سال گذشته گفت: تعرفه هزینه‌ی بیماران دیالیزی طی این مدت تغییری نکرده است و بیمه ها طی 10 روز گذشته حداقل بیمه را برای این بیماران تقبل کرده‌اند تا تعرفه ها واقعی تر شود ضمن آنکه در حال حاضرتعرفه بیمه ها به میزان 45 درصد افزایش یافته است.

رئیس مرکز پیوند اعضا و بیماری های وزارت بهداشت نسبت بیمار به تخت در مراکز درمانی را در کشور نگران کننده دانست و افزود: با پیگیری های صورت گرفته پارامترهایی را تعیین کردیم تا تعداد تخت های مراکز درمانی افزایش پیدا کند.

شادنوش ادامه داد: با وجود توانمندی های موجود در کشور امکان رفع مشکلات بزرگ بیماران در زمینه های دارویی، آزمایشگاهی، اسکان و تغذیه وجود دارد.

وی با اشاره به سازمان پیوند در کشور بیان کرد: ایجاد یک تشکیلات منظم و سیستماتیک در دنیای امروز اقدامی درست است اما در کشورهای جهان سوم همیشه این گونه اقدامات همراه با نگرانی هایی نسبت به ماندگاری مجموعه همراه بوده است.

رئیس مرکز پیوند اعضا و بیماری های وزارت بهداشت گفت: ایجاد سازمان پیوند برای تعامل بیشتر انجمن های بیماران کلیوی، پیوند اعضا، نفرولوژی و ارولوژی بسیار مفید است و
می تواند تاثیر مناسبی را در فرآیند پیوند داشته باشد و بیماران با آرامش بیشتری تحت پیوند قرار بگیرند.
شادنوش افزود: وزارت بهداشت و درمان شناسایی بیماری های خاص، ارائه رایگان داروهای پیوند و اصلاح تعرفه ها را پیگیری می کند تا در زمان مناسبی اقدامات لازم صورت بگیرد.

داروی راپامیون بیماران دیالیزی رایگان شد

داریوش آرمان، مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی از رایگان شدن داروی راپامیون بیماران دیالیزی خبر داد و افزود: این داروی گرانقیمت برای بیماران دیالیزی رایگان شد و همین امر سبب شد که حدود 400 بیمار دیالیزی در استان های کشور شناسایی شود.

وی با اشاره به سختی های زندگی بیماران کلیوی گفت: یکی از نکات کلیدی که در مورد پیوند باید توجه کرد این است که در مرحله نخست باید فشار را از روی بیماران برداریم و با ارائه اطلاعات در خصوص پیشگیری و آموزش زمینه های کاهش آسیب بر مبتلایان را فراهم آوریم.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی بیان کرد: انجمن علاوه بر ارائه آزمایشات، خدمات پزشکی و درمانی رایگان و فراهم آوردن دارو و زمینه های پیوند هزینه های رفت و آمد و اقامت بیماران شهرستانی، در بخش آموزش و پژوهش خود به آموزش بیماران پرداخته است تا این افراد درک مناسبی را از بیماری خود داشته باشند.

آرمان درباره آزمایشگاه انجمن گفت: در کلینیک فوق تخصصی شفا وابسته به انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران همه خدمات پزشکی و آزمایش های مرتبط با این بیماری توسط پزشکان به صورت رایگان انجام
می شود و امید است با همکاری وزارت بهداشت این مجموعه جزو چند آزمایشگاه تخصصی مورد پذیرش همه پزشکان قرار بگیرد تا بیماران کمترین صدمه را از این بیماری ببینند.

وی استراتژی و اهداف آینده انجمن را یکسان سازی ساختار سازمانی و اداری، بهره گیری حداکثری از امکانات و ظرفیت های کشور در همه بخش ها برای حمایت گسترده تر از اعضای بیماران انجمن و توسعه و تقویت در حوزه های اطلاع رسانی و تحقیقات میدانی در سراسر کشور اعلام کرد.

حدود 600 کلینیک مددکاری در کشور فعالیت می کند

در ادامه موسوی چلک رئیس انجمن مددکاری ایران با بیان اینکه توسعه ظرفیت های اجتماعی از مولفه های موفقیت انجمن ها است، گفت: بی شک در انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران توسعه ظرفیت های اجتماعی می تواند بستر مناسبی برای بهره گیری از ظرفیت های موجود جامعه باشد که مددکاران اجتماعی می توانند در این راستا کمک کنند.

وی استفاده از ظرفیت های مددکاری را به انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران پیشنهاد کرد و افزود:  ما این آمادگی را داریم تا ظرفیت ها و مددکاران را به طور رایگان در اختیار انجمن قرار دهیم. چون که انجمن مددکاری ایران در 27 استان، شعبه استانی و حدود 600 کلینیک مددکاری فعال در کشور برخوردار است.

رئیس انجمن مددکاری ایران در ادامه مطالبه گری اجتماعی مبتنی بر شواهد را از وظایف انجمن ها دانست و گفت: انجمن ها پلی برای رفع نیازهای مردم هستند و باید مطالبه گر باشند. اما مطالبه گری هزینه بر است و الزامات خاص خود را به همراه دارد.
 
 
کد مطلب : ۲۶۷۲
نام شما

آدرس ايميل شما