۰

ریخت و پاش های بی رویه مراکز درمانی پول طرح تحول سلامت را تمام کرد

رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۲۶۵۳
ریخت و پاش های بی رویه مراکز درمانی پول طرح تحول سلامت را تمام کرد
سالم خبر: رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران اعلام کرد: ریخت و پاش های بی رویه در مراکز دولتی موجب تمام شدن پول طرح تحول سلامت شد این در حالی است که شرکت های تجهیزات پزشکی هنوز میلیاردها تومان از بیمارستان ها طلب دارند.

محمد رازی در حاشیه 26 امین کنگره جراحان ارتوپد ایران در گفت و گو با سالم خبر با بیان این مطلب افزود: امروز در دنیا هزینه های بهداشت و درمان حدی ندارد و هیچ کشوری در دنیا نمی تواند در این حوزه بی رویه خرج کند.

وی ادامه داد: تجهیزات پزشکی در بیمارستان های دولتی به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار گرفت و مصرف شد. همین
عامل موجب تمام شدن پول طرح تحول سلامت شد و ما را در بازار سلامت دچار آشفتگی کرد.

رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران درباره وضعیت تامین تجهیزات پزشکی بعد از آبان ماه سال جاری که طبق گفته ها تحریم ها شدت خواهد یافت، گفت: آشفتگی تجهیزات پزشکی از نوروز امسال آغاز شد به طوری که در ابتدا ارز مورد نیاز دیر تخصیص داده شد و بانک مرکزی آن را ارائه نکرد و پس از اینکه بانک مرکزی تحویل داد، گمرک کالاها را ترخیص نکرد که این مسئله موجب تاخیر در تهیه و تامین وسایل پزشکی شد.

اغلب پروتزها و تجهیزات پزشکی وارداتی است

رازی ادامه داد: بسیاری از پروتزها
و تجهیرات پزشکی وارداتی هستند و ما در کشورمان در مرحله ساخت لوازم پیچ و پلاک و لوازم مربوط به شکستگی ها و تروماها هستیم اما شایعاتی به گوش می رسد که تجهیرات پزشکی از کشورهای چین و پاکستان با مارک ایران در داخل کشور توزیع می شود که امیدواریم واقعیت نداشته باشد.

وی گفت: چین برای ایران و آمریکا تحهیزات پزشکی تولید نمی کند اما باید بدانیم که این تجهیرات وارداتی در کشور، همان تجهیزاتی است که به آمریکا وارد می کنند.

امسال هیچ ارزی برای کنگره جراحان ارتوپدی اختصاص داده نشد

رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با بیان اینکه به دلیل مشکلات
ارزی امسال نتوانستیم از مهمانان خارجی دعوت کنیم تا هزینه ها کاهش پیدا کند، بیان کرد: امسال هیچ ارزی برای کنگره اختصاص داده نشد و بسیاری از شرکت های تجهیزات پزشکی در برگزاری نمایشگاه در حاشیه کنگره حضور ندارند.

پروتزهای موجود در کشور ناقص است

رازی گفت: در حال حاضر پروتزهای موجود در کشور ناقص است و در این زمینه کمبود داریم. چون که وسایل جراحی گران شده و بیماران را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: وسایل فلزی همچون پنس و قیچی در همه دنیا قابل استریل است اما سایر وسایل مصرف چندباره آن ها عوارض به دنبال دارد.
 
 
کد مطلب : ۲۶۵۳
نام شما

آدرس ايميل شما