۰
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

500 میلیون دلار به زودی به صورت نقد در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۲۶۵۲
500 میلیون دلار به زودی به صورت نقد در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد
سالم خبر: مبلغ 500 میلیون دلاراز صندوق ذخیره ارزی به صورت نقد به زودی در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می گیرد.
معاون اول رییس جمهوری اوایل این هفته خبر از دریافت این مبلغ از صندوق ذخیره ارزی برای ساماندهی مشکلات شرکت های دارویی داد که قرار است به ارز نیمایی تبدیل و نقدا در اختیار وزارت بهداشت ودرمان قرار گیرد.

اگر چه سازوکار پرداخت این پول به شرکت های دارویی هنوز از سوی هیچ یک از مراجع و مسوولان بهداشت و درمان اعلام نشده است و اینکه آیا این کمک نقدی از صندوق ذخیره ارزی فقط مختص رفع مشکلات بخش دارویی خواهد بود یا شامل حال بخش تجهیزات
پزشکی نیز می شود؟ اما به گفته ی رییس سازمان غذا و دارو تا اواخر آبان ماه این کمک ها به شرکت های دارویی تزریق خواهد شد.

اکبر ترکی نماینده مجلس با بیان اینکه طی نشست های کمیسیون بهداشت و مسوولان وزارت بهداشت با رییس مجلس شورای اسلامی راهکارهایی برای رفع مشکلات بخش دارو و درمان ارائه شده است تا در زمان تحریم کشور از مشکلات کمبود دارو مصون بماند.

وی گفت: به زودی 500 میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد تا بخش صنعت داروی کشور در زمان تحریم بتواند داروی کشور را تامین کرده تا مشکلی در این زمینه برای مردم ایجاد نشود.

این
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به خانه ملت گفت که وزارت بهداشت یک ستاد تدابیر ویژه بهداشت و درمان را تشکیل داده است که سه نفر از اعضای کمیسیون بهداشت در آن به عنوان ناظر حضور دارند که بنده نیز این توفیق را دارم که در این زمینه فعالیت داشته باشم و هدف از تشکیل این ستاد این است که اگر قرار باشد در پی اجرای فاز بعدی تحریم‌ها مشکلی برای حوزه دارو و درمان ایجاد شود، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مردم تا پایان سال با هیچ مشکلی در این زمینه مواجه نشوند و بتوان این حوزه را به خوبی مدیریت کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،
در رابطه با اتمام مهلت بیمه تامین اجتماعی برای پرداخت مطالباتش به حوزه دارو و درمان یادآورشد: قرار است مسئولان بیمه تامین اجتماعی در نشست امروز کمیسیون حضور پیدا کرده و گزارشی در این مورد ارائه دهند، ضمن اینکه پیش از این وعده‌ای را که در مورد پرداخت بدهی خود به داروخانه‌ها داده بودند در قالب پرداخت دو ماه مطالبات این بخش محقق ساختند، از سوی دیگر اخباری که از نحوه پرداخت‌های اخیر این سازمان رسیده، مبنی بر ایجاد تحولی عظیم در روند پرداخت‌های این بیمه بوده است که امروز گزارش نهایی آن را ارائه خواهند داد.
 
 
 
کد مطلب : ۲۶۵۲
نام شما

آدرس ايميل شما