بیمه توان پوشش خدمات دندانپزشکی را ندارد

29 مهر 1397 ساعت 14:46


نایب رییس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با  بیان اینکه نوسان ارز تجهیزات  دندانپزشکی را گران کرد،گفت: بیمه توان پوشش خدمات دندانپزشکی را ندارند بنابراین  مردم برای مراجعه به دندانپزشک با معضلات اقتصادی روبرو شده‌اند.
 
محمد نعیم امینی فرد در درباره وضعیت خدمات دنداپزشکی درکشور، به خانه ملت گفت:خدمات دنداپزشکی در سرتاسرجهان گران است و بسیاری از ایرانیان ساکن اروپا ازکشورهای  اروپایی به ایران برای خدمات مناسب دنداپزشکی به ایران مراجعه می‌کنند.

  نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشاردرمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه سلامت دندان نقش بسزایی در افزایش سرانه سلامت دارند می بایست تمهیداتی برای دهک پایین جامعه اندیشیده شود تا این افراد بتوانند حداقل در  مراکز دولتی خدمات مناسبی دریافت کنند تا بتوان بسیاری از بیماریهای دهان و دندان  را کنترل کرد.

 پشیگیری از بیمارهای دهان راهکاری اساسی برای کنترل هزینه‌های دندانپزشکی

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای اساسی برای کاهش هزینه ها در حوزه بهداشت ودرمان نگاه ویژه به پیشگیری ازشیوع بیماری  دهان ودندان است زیرا می توان با غربالگری از ایجاد بسیاری از بیماری دهان ودندان در  حوزه سلامت جلوگیری بعمل آورد.

 امینی  فرد افزود: با توجه به ضریب بالای  بیماری ها دهان ودندان می بایست، حساسیت در این حوزه ارتقا پیدا کند تا بتوان خدمات حوزه بهداشت وروان را به نحو مطلوب  افزایش داد واین در حالی است که یکی ازراهکارهای اساسی برای کنترل نرخ خدمات دندانپزشکی ساماندهی نرخ تجهیزات دنداپزشکی وساماندهی آن باقیمت مصوب است.

نوسان ارز تجهیزات دندانپزشکی را گران کرد

نایب رییس اول کمیسیون بهداشت  ودرمان مجلس با  بیان اینکه نوسان ارز تجهیزات دندانپزشکی را گران کردیادآورشد: بیمه  توان پوشش خدمات دندانپزشکی را ندارند بنابراین  مردم برای مراجعه به دندانپزشک با  معضلات اقتصادی  روبرو شده اند.


کد مطلب: 2633

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/2633/بیمه-توان-پوشش-خدمات-دندانپزشکی-ندارد

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com