۰

جزئیات مکاتبه وزیر بهداشت با دبیر کمیسیون اقتصاد دولت

تاریخ انتشار :
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۲۶۱۳
جزئیات مکاتبه وزیر بهداشت با دبیر کمیسیون اقتصاد دولت
سالم خبر : سخنگوی سازمان غذا و دارو، از مکاتبه وزیر بهداشت با دبیر کمیسیون اقتصاد هیات دولت، با هدف جلوگیری از ورود و ترخیص کالاهای سلامت همراه مسافر و چمدانی خبر داد.
 
کیانوش جهانپور، در گفت وگو با مهر ، به محتوای نامه ای اشاره کرد که وزیر بهداشت با علی نصیری اقدم دبیر کمیسیون اقتصاد هیات دولت مکاتبه کرده است.

وی با اشاره به موضوع ورود فرآورده های دارویی و تجهیزات پزشکی همراه مسافر، اظهارداشت: در نامه وزیر، به صراحت عنوان شده است که واردات و ترخیص فرآورده های دارویی، تجهیزات پزشکی، طبیعی، مکمل تغذیه ای، فرآورده های ویژه متابولیسم، شیرخشک رژیمی و غذاهای ویژه بیماران به صورت همراه مسافر، چمدانی و یا از طریق محصولات پستی به استناد قوانین و مقررات موجود از جمله تبصره یک بند ج از ماده ۱۲۲ قانون امور گمرکی ممنوع است.

جهانپور ادامه داد: در نامه وزیر به دبیر کمیسیون اقتصاد هیات دولت، تاکید شده است که ترخیص این نوع فرآورده ها بیش از میزان مصرف شخصی، مستلزم صدور مجوز سازمان غذا و دارو است.

به گفته سخنگوی سازمان غذا و دارو، در نامه وزیر تاکید شده است که ترخیص این فرآورده ها صرفا در حد مصرف شخصی با رعایت مقررات و ضوابط مربوط و راسا به تشخیص کارشناس گمرک مستقر در مبادی ورودی کشور مجاز است.
کد مطلب : ۲۶۱۳
نام شما

آدرس ايميل شما