۰

فصل یکه تازی ویروس آنفلوانزا در راه است 

آنفلوانزا سال گذشته جان 180 کودک امریکایی را گرفت آنان واکسینه نشده بودند
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : ۲۶۰۰
فصل یکه تازی ویروس آنفلوانزا در راه است 
سالم خبر: بر اساس گزارش‌های رسمی سال گذشته ویروس آنفلوانزا خاطره خوشی برای مردم ایالات متحده امریکا از خود به جای نگذاشت.

این ویروس بیش از 80 هزار نفر در این کشور قربانی گرفت که براساس آمار مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های ایالات متحده امریکا CDC  این میزان تلفات ناشی از بیماری آنفلوانزا طی 40 سال گذشته بی سابقه بوده است.

اگر چه در این کشور نیز همچون کشور ما متخصصان سفارش به تزریق واکسن آنفلوانزا را برای کودکان ، سالمندان، زنان باردار و کسانی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند توصیه کرده بودند اما سال گذشته این بیماری با جهش های غیر قابل پیش بینی خود در ظاهری جدید قدعلم کرد و موجب شد این ویروس در سطح وسیعی منتشر شده و موجب ابتلا و مرگ و میر بسیاری به ویژه کسانی که واکسینه نشده بودند بشود.

بر اساس آمارهای منتشرشده در ایالات‌متحده، طی زمستان سال 2017 تا 2018 بیشترین آمار بستری شدن در بیمارستان‌های این کشور به دلیل آنفولانزا از سال 1976 تاکنون ثبت‌شده است. میزان مرگ‌ومیر کودکان براثر آنفولانزا نیز در این سال غیرقابل منتظره بود
به طوریکه در مقایسه با ده سال گذشته مرگ‌ومیر ناشی از آن این رقم بی‌سابقه بوده است.

آنفلوانزا سال گذشته جان 180 کودک در امریکا را گرفت. وجه مشترک همه کودکان این بودکه بیشتر آنان واکسینه نشده بودند. با پدیدار شدن آنفلوانزای مرغی و خوکی، مراقبت و رصد آنفلوانزا به طور جدی مورد پیگیری مراکز و نهادهای بهداشتی قرار گرفت. براساس آخرین آمار این مراکز بیشترین قربانی را آنفلوانزای نوع ویروس H1N1 در سال 2009 به خود اختصاص داده است که طی آن 358 بیمار جان خود را از دست دادند. اگر چه در کشور ما آمار دقیقی از تلفات بیماری آنفلوانزا اعلام نمی شود اما در سال گذشته گفته می شود 33 نفر براثر این بیماری جان باخته اند.

این در حالیست که مسوولان بهداشت و درمان تمامی کشورهای توصیه می کنند که هر چه افراد در برابر بیماری آنفلوانزا واکسینه شوند خطر مرگ و میر افراد آسیب پذیر و مبتلایان به این بیماری کمتر می شود.

اما مساله و مشکل تمامی کشورها با واکسن آنفلوانزا آن است که جزو واکسیناسیون همگانی و مجانی محسوب نمی شود و باید خودمختار و به انتخاب شخص خریداری و تزریق
شود ضمن آنکه این واکسن با ماندگاری 6 ماه تا یکسال بوده و افراد زیادی تمایل به استفاده از آن هرساله نیستند.

پزشکان در کشور ما امسال نیز به افراد آسیب پذیر از جمله زنان باردار توصیه می‌کنند که با مشورت پزشک خود در فصل پاییز اقدام به تزریق
واکسن آنفلوانزا کنند اما شواهد حاکی از آنند که این موضوع کمتر از سوی این زنان جدی گرفته می شود و بسیاری از مادران با آگاهی یا ناآگاهی از خطرات جانبی آن هنوز حاضر نیستند واکسینه شوند.

پزشکان و متخصصان کشور با توصیه به تزریق واکسن آنفلوانزا برای همه عنوان می کنند که اگر چه واکسن‌های آنفولانزا موجب مصونیت کامل نمی‌شوند اما استفاده از آن‌ها در کاهش سطح بیماری بسیار مؤثر است.


فصل اوج ابتلا به آنفولانزا در پیش است که در دو دوره اتفاق می افتد . پزشکان نیز توصیه می‌کنند افراد جامعه حداکثر تا یک ماه آینده نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند چون اگر سطح ایمنی بدن پائین باشد، احتمال ابتلای وی به آنفلوانزا بسیار بالا بوده و خطری جدی جان افراد ویژه افراد آسیب پذیر را تهدید می‌کند.
 
 
کد مطلب : ۲۶۰۰
نام شما

آدرس ايميل شما