۰

آمار کودکان واکسینه نشده در سطح جهان با خیزشی سریع افزایش یافته است

تاریخ انتشار :
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۲۵۴۰
آمار کودکان واکسینه نشده در سطح جهان با خیزشی سریع افزایش یافته است
سالم خبر: بر اساس گزارش منتشر شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، تعداد کودکانی که برای بیماری های قابل پیشگیری واکسینه نشده اند از سال 2001 به میزان چهار برابر با خیزش سریعی افزایش یافته است.
 
به گزار ش سالم خبر براساس گزارش منتشر شده CDC در سال 2017، درصد کودکان بدون واکسیناسیون در سن 2 سالگی از9/0 درصد برای کودکان متولد شده در سال 2011 به میزان 3/1 درصد برای متولدان سال 2015 رسیده است.این در حالیست که این بررسی نشان می دهد که کودکان دربرابرابتلا به بیماری هپاتیت و ویروش روتا کمتر واکسینه می شوند.

آماندا کان مشاور ارشد واکسن CDC می گوید اگر چه میزان 3/1 درصد، رقم بالا و مورد توجهی به نظر نمی رسد اما افزایش تعداد کودکان واکسینه نشده موجب نگرانی است و تا آنجا که بتوانیم چتر واکسیناسیون را گسترده تر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ کودکان واکسینه نشده موضوعی چند وجهی است گفت: برخی والدین ممکن است فرزند خود را نخواهند واکسینه کنند اما ممکن است پدر و مادری دیگر بخواهند فرزند خود را واکسینه کنند اما امکان دسترسی به خدمات بهداشتی و واکسن وجود نداشته باشد.

این گزارش نشان می دهد که کودکان بیمه نشده نسبت به کودکانی که تحت بیمه های بهداشت خصوصی یا Medicaid هستند بیشتردر خطر واکسینه نشدن و عوارض آن هستند. در نظرسنجی در سال 2017 کودکانی که واکسینه نشده بودند به میزان 2/17 درصد بوده اند این درحالیست که کودکان واکسینه شده اکثرا تحت پوشش بیمه بوده اند.

در ایالات متحده می سی سی پی یکی از سه ایالاتی است که به دلایل فلسفی و عقیدتی مردم مجوز برای تزریق واکسن کودکان داده نمی شود.
 
کد مطلب : ۲۵۴۰
برچسب ها
واکسن کودک
نام شما

آدرس ايميل شما