۰

ارائه واکسن آنفلوآنزا برای کودکان در معرض خطر

تاریخ انتشار :
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۲۵۳۶
ارائه واکسن آنفلوآنزا برای کودکان در معرض خطر
سالم خبر : رییس مرکز طبی کودکان با اشاره به اینکه عفونت‌های دستگاه تنفسی و گوارشی بیشترین علل مرگ‌ومیر در کودکان به شمار می‌رود، گفت: با افزایش پوشش واکسیناسیون کودکان اقدام مهمی در کاهش ابتلا به این بیماری و مرگ‌ومیر ناشی از آن انجام شده است.
 
به گزارش سالم خبر از فارس، رضا شروین بدر در نشست خبری سی‌امین همایش بین‌المللی بیماری‌ کودکان و شانزدهمین همایش پرستاری کودکان اظهار داشت: تمام موارد مرتبط با سلامت کودکان از جمله اختلالات مربوط به قلب، مغز، ریه، گوارش، خون، کلیه، غدد، بیماریهای روماتولوژیک و عفونی همچنین واکسینانسیون در این کنگره با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

وی افزود: مسائل تغذیه‌ای و شیردهی، دارودرمانی، بازتوانی، طب اورژانس، مسمومیت‌ها، غربالگری کودکان و جراحی آنها نیز از دیگر مباحثی است که در این کنگره مدنظر قرار دارد. همچنین تعداد زیادی کارگاه در ارتباط با موضوعات روز همچون ژن‌درمانی، آنزیم‌درمانی و سلول درمانی و همچنین موضوعات غربالگری و ژنتیک و رشد و تکامل برگزار می‌شود.

رییس مرکز طبی کودکان ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 30 هزار نفر در این کنگره شرکت کنند و تعدادی زیادی پوستر و مقاله نیز در کنگره ارائه خواهد شد.

وی به اهمیت پرستاری در کودکان اشاره کرد و گفت: مشارکت پرستاران در این کنفرانس‌ها در ارتقای خدمات بسیار حائز اهمیت بوده و کنگره فرصتی برای پزشکان جوان به شمار می‌رود.

شروین بدر در مورد اینکه آیا واکسن آنفلوآنزا در مرکز طبی کودکان ارائه می‌شود یا خیر، گفت: واکسن آنفلوآنزا به افراد در معرض خطر همچون کودکان دچار مادرزادی قلبی، ناهنجاری‌های عضلانی و مشکلات ریوی حتماً توصیه می‌شود و برای این افراد در مرکز طبی در دسترس است.

وی با اشاره به اینکه ویروس آنفلوآنزا عفونت دستگاه تنفسی است، گفت: در حال حاضر ما در مرکز طبی کودکان آن را به افراد پرخطر ارائه می‌دهیم و مشکلی در این زمینه نداریم.

رییس مرکز طبی کودکان گفت: مهمترین اختلال در کودکان بیماری‌های عفونی است که این بیماری بسیار قابل پیشگیری و درمان بوده و به دو دسته عفونت دستگاه تنفسی و عفونت‌های گوارشی تقسیم می‌شود و می‌تواند بیشترین علل مرگ‌ومیر در کودکان را به همراه داشته باشد که امروزه واکسن‌های مناسبی برای این بیماری‌ها در نظر گرفته شده است. 

شروین بدر گفت: عفونت‌ها ناهنجاری‌های مادرزادی و بیماری‌های ژنتیکی و ارثی از جمله بیماری‌های مهم در حوزه کودکان بوده که در مرکز طبی کودکان تلاش می‌کنیم بهترین خدمات را جهت کمک به این بیماران انجام دهیم. 
کد مطلب : ۲۵۳۶
نام شما

آدرس ايميل شما