۰

دمای نامناسب یخچال اثرگذاری انسولین را به‌شدت کاهش می‌دهد

تاریخ انتشار :
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۲۵۳۱
دمای نامناسب یخچال اثرگذاری انسولین را به‌شدت کاهش می‌دهد
سالم خبر: یخچال‌های خانگی ممکن است برای نگهداری انسولین بهترین مکان نباشد.

به گزارش سالم خبر از وب مد، یک مطالعه ی جدید نشان می دهد که بسیاری از بیماران مبتلا به دیابت انسولین خود را در دمای نامناسب بخچال نگهداری می کنند که این شیوه نگهداری می تواند اثرگذاری این دارو را شدیدا کاهش دهد

محققان می گویند که انسولین در یخچال باید در دمای 2 تا 8 درجه سانتیگراد و در صورت حمل توسط بیمار بین 2 تا 30 درجه سانتی گراد نگهداری شود.

محققان این مطالعه توضیح می دهند که اگر چه بیماران دیابتی اغلب انسولین را در یخچال خانه ها برای چندین ماه ذخیره می کنند اما اکثر آنان در مورد چگونگی تاثیر این گونه نگهداری ها بر کم شدن انسولین آگاهی های لازم را ندارند.

این مطالعه بر روی 388 بیمار مبتلا به دیابت در ایالات متحده و اروپا انجام گرفت و سنسورهای دما در کنار انسولین آنان هم در یخچال هم در کیف های حمل اسنولین قرار گرفته شد که هر 4 دقیقه یک بار دمای نگهداری توسط این سنسورها اندازه گیری می شد.

از تجزیه و تحلیل 400 مورد ثبت دما 315 مورد یعنی 79 درصد از آنان دارای مشکل بود. در برخی موارد با وجود توصیه مبنی براینکه تنها 8 دقیقه انسولین می تواند در دمای معمولی و خارج از یخچال باشد اما به طور متوسط این مطالعه نشان داد که 11 درصد از بیماران بنا به هردلیلی به میزان 2 ساعت و 34 دقیقه در روز شاید انسولین خود را در دمای معمولی قرار دهند.

اما انجماد انسولین برخی از این بیماران مشکلی بزرگتر بود بطوری که 17 درصد از دمای ثبت شده نشان می داد که انسولین بیماران در دمایی کمتر از صفر درجه نگهداری می شود.

بسیاری از متخصصان براین باورند که بسیاری از افراد مبتلا به دیابت به طور ناخواسته انسولین خود را به دلیل دمای نامناسب داخل یخچال بی اثر می کنند. در نشست سالانه انجمن دیابت اروپا نیز آنان تاکید کردند که هنگام نگهداری انسولین در یخچال همیشه باید یک دماسنج برای بررسی دقیق دمای مناسب نگهداری شود.
 
کد مطلب : ۲۵۳۱
نام شما

آدرس ايميل شما