هانی پُرسا، مدیر حوزه ریاست گروه دارویی برکت در گفت‌وگو با سالم خبر:

شرکت‌های داروسازی شبه‌دولتی تنها به افزایش سود نمی‌اندیشند

شرکت‌های شبه‌دولتی توانسته‌اند ذخیره مناسبی از مواد اولیه مورد نیاز برای تولید داروی خود تامین کنند و در ماه های آتی دچارمشکل نخواهند شد

18 مهر 1397 ساعت 13:42


سالم خبر: واقعیت تفاوت شرکت های داروسازی شبه دولتی با دولتی و خصوصی این است که شرکت های شبه دولتی نه آزادی عمل شرکت های خصوصی را در جذب نیروهای متخصص دارند و نه با محدودیت های فراوان شرکت های دولتی در این زمینه مواجهند.

هانی پُرسا مدیر حوزه ریاست گروه دارویی برکت با بیان این مطلب به سالم خبرگفت: سرمایه گذاری 300میلیارد تومانی در شهرک دارویی برکت، سرمایه گذاری بالغ بر 50 میلیارد تومانی در حوزه سلول درمانی، و صدها میلیارد سرمایه گذاری در حوزه بیوسان با هدف تولید فرآورده‌های استراتژیک بیوتکنولوژی، و سایر سرمایه گذاری های انجام شده در این گروه دارویی نشان می‌دهند ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه سیاست ها برای اداره شرکت های دارویی به اصطلاح شبه دولتی، به گونه ای است که تنها به افزایش سود می اندیشند و اهمیت نوآوری، خلاقیت، تعداد محصولات جدید و تعداد خطوط مدرن را نادیده می گیرند، تا چه حد نادرست و به دور از واقعیت است.

وی همچنین افزود: فلسفه وجودی و هدف گروه دارویی برکت ورود به حیطه های نوین دارو است. درواقع تاسیس کارخانه بیوتکنولوژی با سرمایه گذاری عظیمی که بر روی انجام شد، در راستای دست یابی به همین هدف بود. اتفاقی که می تواند گام مهمی در جهت اعتلای این صنعت و کاهش وابستگی به واردات داروهای بایوتک محسوب شود و در حال حاضر هم مراحل پایانی خود را می پیماید.

پُرسا در مورد کارآمدی نیروی انسانی در این شرکت ها افزود: واقعیت این است که شرکت های شبه دولتی نه آزادی عمل شرکت های خصوصی را در جذب نیروهای متخصص دارند و نه با محدودیت های فراوان شرکت های دولتی در این زمینه مواجه اند. گروه دارویی برکت در سال های اخیر تلاش کرده تا با جذب متخصصین و نخبگان این صنعت به کارایی و بهره وری لازم در این زمینه دست پیدا کند.

مدیر حوزه ریاست گروه دارویی برکت با بیان اینکه مدت ها بود گروه دارویی ستاد اجرای فرمان امام خمینی که دو هلدینگ دارویی البرز و برکت را در اختیار داشت که در سال جدید این دو شرکت تحت نام هلدینگ دارویی برکت یکی شدند ادامه داد: تغییر و تحولات مدیریتی هفته های اخیر در این گروه، خود گواه همین مدعاست که عزم راسخی برای سپردن اداره شرکت های زیرمجموعه این گروه دارویی به دست نیروهای جوان و کارآمد و استفاده از پتانسیل های آنها وجود دارد.

وی گفت: هرچند شرکت های دارویی زیر مجموعه گروه دارویی برکت، همانند سایر تامین کنندگان دارو با مشکل کمبود نقدینگی دست به گریبان اند و در ارتباطات بین المللی آنها با طرفین تجاری شان مشکلاتی ایجاد شده است، با این حال طبق آخرین اخبار رسیده، توانسته اند ذخیره مناسبی را از مواد اولیه مورد نیاز برای تولید داروی خود تامین کنند و در ماه های آتی دچارمشکل خاصی در این راستا نخواهند شد و همین نشان از تدبیر و دوراندیشی مدیران این مجموعه دارد.
 


کد مطلب: 2519

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/2519/شرکت-های-داروسازی-شبه-دولتی-تنها-افزایش-سود-نمی-اندیشند

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com