۰
۱

داروی جدید هموفیلی نوع  A شرکت رُش مهر تایید گرفت

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۲۵۰۱
داروی جدید هموفیلی نوع  A شرکت رُش مهر تایید گرفت
سالم خبر: شرکت داروسازی رُشRoche  اعلام کرد: سازمان غذا و داروی آمریکا  (FDA) حق استفاده همگانی از داروی  Hemlibra  برای بیماران مبتلا به هموفیلی نوع A را تایید کرده است.
 
به گزارش سالم خبر از رویترز این دارو برای درمان بزرگسالان ، کودکان و نوزادانی که به بیماری هموفیلی نوع A مبتلا هستند مورد تایید قرار گرفته است. هموفيلي A شايع ترين نوع از این بیماری است که حدود چهار برابر بیشتر از افراد مبتلا به نوع B  بدان مبتلا می شوند.
 
داروی Hemlibra  برای بیمارانی که با درمان های رایج پاسخ مثبت نگرفته اند ، می تواند  درمان و داروی جایگزین مورد تاییدی باشد. در حال حاضر این دارو تنها دارو و درمان پیشگیرانه برای بیماران مبتلا به هموفیلی است که فاقد فاکتور 8 در بدنشان هستند و پزشکان می توانند این دارو را به صورت زیر جلدی،  هر هفته،  دو هفته یا هر چهار هفته تجویز کنند. درمان های قدیمی تر، که توسط شرکت هایی مانند Shire Plc عرضه می شد، نیاز به تزریق از طریق سرم داشتند.
 
این داروی جدید سال گذشته فقط برای بیماران مبتلا به هموفیلی A با فاکتور 8 ، مورد تایید اولیه FDA قرار گرفت که تنها  5 تا 7 درصد از بیماران مبتلا به هوموفیلی A را  تحت پوشش قرار می داد. فاکتور VIII پروتئینی است که در لخته شدن خون بوجود می آید.
 
پیش بینی می شود شرکت داروسازی رُش به دنبال جذب سهم بزرگی از بازار هموفیلی است که حدود 10 میلیارد دلار در سال برای آن سود خواهد داشت.
 
بعضی تحلیلگران پیش بینی می کنند که فروش سالیانه Hemlibra  تا 5 میلیارد دلار افزایش خواهد داشت.
 
Roche با عرضه ی داروی Hemlibra ، قصد دارد تا جایگزینی برای سه نوع از دارو های خود با نام های ، Rituxan، Avastin و Herceptin که 21 میلیارد دلار در سال فروش دارند، پیدا کند.
 
بیماری هموفیلی تنها حدود 20 هزار نفر در ایالات متحده و حدود ،400 هزار نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرارداده است.
 
 
 
کد مطلب : ۲۵۰۱
نام شما

آدرس ايميل شما

احمد مقدم اصل
Iran, Islamic Republic of
سلام من پسرم از بدو تولد مبتلا بههموفیلی ムشدیدوفاکتور ۸تزریق وریدی براش انجام میدیم .الآن پنج وشش ماه سن داره ..این داروی تزریق زیر جلدی قراره جایگزین جایگزین تزریق وریدی اعلام شده چرا تا الآن نزد داروخانه ها نرسیده واستفاده نشده..