داروی درمان قطعی بیماری سلیاک سال 2021 به بازار می آید

15 مهر 1397 ساعت 14:48


سالم خبر: داروی درمان قطعی بیماری سلیاک اوایل سال 2021 به بازار خواهد آمد.

بیماری سلیاک بیماری نسبتا شایعی است. به گزارش بنیاد بیماری سلیاک، اختلال autoimmune از هر 100 نفر یک نفر را در سراسر جهان درگیرخود کرده است.اگر چه نکته مثبت این بیماری قابل کنترل بودن آن با رژیم غذایی است.

به گزارش سالم خبربه کسانی که با بیماری سلیاک همزیستی می کنند توصیه شده است که به سادگی در صورت داشتن رژیم غذایی بدون گلوتن بدون هیچ مشکلی می توانند در شرایط عادی زندگی کنند اما اگر گلوتن تحت هر شرایطی حتی به میزان کم آن داروهای مصرفی وارد بدن شود، سیستم ایمنی بدن، روده کوچک را مورد حمله قرارمی دهد و این واکنش سبب می شود دستگاه گوارش افراد دچار اختلال شود.

طبق تحقیقات منتشر شده در مجله BMC Biotechnology، خبر کشف یک داروی جدید ممکن است برای افرادی که با این بیماری زندگی می‌کنند جالب توجه باشد. این محصول در دانشگاه وین توسعه یافته است و از ویژگی های آن همین بس که برخلاف داروهای مصرفی بیماران سلیاکی که به دنبال تغییر سیستم ایمنی بدن است تا حساسیت کمتری ایجاد کند، این دارو اساسا موجب خاموش شدن فتیله تحریک شوندگی روده ها می شود.

این دارو مستقیما به مولکول‌های گلوتن را مورد حمله قرار داده تا آنها بی خطر باشند.

پروفسور اولیور اسپدیوت، رئیس گروه تحقیقاتی توسعه یکپارچه Bioprocess TU Wien، این فرایند را در یک بیانیه توضیح داد.

اسپدیوت گفت: "بدن ما آنتی بادی هایی را تولید می کند که دقیقا همانند آنتی ژن ها مانند قفل و کلید عمل می کنند. این پاسخ ایمنی موجب می شود این آنتی ژن ها بی ضرر باشند." "اگر یک قطعه جدید آنتی بادی پیدا شود و تولید شود که مولکول گلوتن مهاجم را بدون تغییر سیستم ایمنی متوقف می کند، علائم بیماری سلیاک را می توان سرکوب کرد."

براساس اعلام محققان این محصول اوایل سال 2021 در دسترس خواهد بود.
 


کد مطلب: 2476

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/2476/داروی-درمان-قطعی-بیماری-سلیاک-سال-2021-بازار-می-آید

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com