۱

غول داروسازی Merck & Co محکوم شد

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : ۲۴۳
غول داروسازی Merck & Co محکوم شد
سالم خبر:حکم مجرمیت شرکت بزرگ داروسازی  Gilead Sciences که براساس آن ملزم به پرداخت غرامت به شرکتMerck & Co شده بود، نقض شد.

براساس حکم یک قاضی فدرال در شهر دلورایالت کالیفرنیا شرکت Gilead Sciences  ملزم  به پرداخت 2.54 میلیارد دلار بابت نقض حق اختراع داروهای هپاتیت نوع سی  Sovaldi و  Harvoni به شرکت Merck & Co  شده بود. شرکت مرک در سال 2016 با طرح شکایتی علیه گیلد اعلام کرده بود که مالکیت و ثبت اختراع این دو دارو به شرکت مرک اختصاص دارد و شرکت گیلد تخطی کرده است.

به گزارش رویترز؛ محکومیت این شرکت معتبر در حالی بود که در بررسی های جدید قاضی این پرونده ی پرحاشیه طی حکمی مستندات و مدارک شرکت مرک در مورد مالکیت دو داروی هپاتیت C نامعتبر خوانده شده و اعلام شد که شرکت مرک بدون ارائه مستندات و آزمایش های مربوطه قادر به ادامه فعالیت های خود در زمینه تولید این داروها نیست.

Gilead Sciences پس از حکم جدید قاضی در بیانیه ای اعلام کرد که همیشه معتقد بوده است که این حق ثبت اختراع از سوی مرک اند کو نامعتبر بوده و از این حکم خوشحال است. از سویی دیگر مرک نیز در بیانیه ای درخواست تجدید نظرحکم قاضی را اعلام کرده و اظهار داشته است که حقایقی در مورد این پرونده هنوز مبهم است.

حکم ارائه شده در ماه دسامبر 2016 به دنبال محاکمه ای بود که اعضای هیئت منصفه متوجه شدند اختراع Merck در داروی درمان های هپاتیت C در سال 2014، در اصل هنگام  خریداری به نام شرکت Idenix  Pharmaceuticals  ثبت شده است.

تخمین زده می شود که حدود 3.2 میلیون آمریکایی به هپاتیت نوع C مبتلا هستند. این بیماری ،  نوعی  بیماری ویروسی است که باعث التهاب کبد می شود که می تواند منجر به نارسایی کبدی شود.

داروهای ضد ویروسی Sovaldi و Harvoni، Gilead، با 90 درصد بهبودی انقلابی در صنعت داروسازی بوجود آورد
 
 داروی Harvoni، که ترکیبی از مواد فعال  Sovaldi ،sofosbuvir و داروی دیگر است، در اکتبر 2014 راه اندازی شد.
 
Merck در حال حاضر داروهای هپاتیت C خود را با نام Zepatier به فروش می رساند. این شرکت در ماه مارس گذشته در یک پرونده نقض حق ثبت اختراع علیه Gilead  در مورد داروی  هپاتیت C موفق به کسب 200 رأی هیئت منصفه شد.
 
اما در ماه ژوئن سال 2016، قاضی فدرال در سان خوزه، کالیفرنیا، پس از اینکه متوجه شد که Merck به دلیل رفتار غیر اخلاقی، از جمله سوگند دروغگو، این حکم را لغو کرد. Merck در حال حاضر حکم قاضی را مورد بحث و جدال قرار داده است.
 
کد مطلب : ۲۴۳
نام شما

آدرس ايميل شما