۰

امید درمان بیماران آلزایمر با مطالعه بر روی افراد سالمند سالم

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۲۴۲۲
امید درمان بیماران آلزایمر با مطالعه بر روی افراد سالمند سالم
سالم خبر : مراکز پژوهشی-درمانی ایالات متحده آمریکا قصد دارند در یک طرح تحقیقاتی جدید با مطالعه بر روی افراد سالمندی که از سلامت کامل برخوردارند، راه‌های پیشگیری از بیماری آلزایمر را بررسی کنند.
 
از آنجایی که هیچ داروی موثری برای درمان این بیماری وجود ندارد، محققان این طرح در پی آن هستند تا با یافتن روش‌های موثر برای پیشگیری از این بیماری از تعداد مبتلایان بکاهند. این نخستین بار است که یک مطالعه گسترده بر روی افراد سالم و به منظور پیشگیری از آلزایمر صورت می‌گیرد.

هم‌اکنون حدود ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری آلزایمر مبتلا هستند و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۵۰ این میزان به بیش از ۱۳۱ میلیون نفر برسد.

بیماری آلزایمر رایج‌ترین شکل زوال عقل، نوعی اختلال در ساختار و عملکرد مغز است که در جریان آن توانایی‌های ذهنی بیمار مختل می‌شود. مهمترین مشخصه این بیماری فراموشی و مشکلات مربوط به حافظه است. بیمار در ابتدا حافظه کوتاه مدت خود را از دست می دهد و سپس با فراموش کردن خاطرات قدیمی خود، حتی از یادآوری مهمترین رویدادهای زندگی خود ناتوان می‌شود. از دست دادن قدرت تشخیص زمان، افسردگی، از دست دادن قدرت تکلم و گوشه‌گیری رفتارهایی است که در بیماران به تدریج پدید می‌آید و بیمار ۵ تا ۱۰ سال پس از بروز علائم بیماری جان خود را از دست می‌دهد.
کد مطلب : ۲۴۲۲
نام شما

آدرس ايميل شما