۰

وضعیت دارویی کشور نگران کننده نیست

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۲۳۸۱
وضعیت دارویی کشور نگران کننده نیست
سالم خبر : رییس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط دارویی کشور به نسبت کشورهای همجوار، وضعیت مناسبی داشته و نگران کننده نیست.
 
به گزارش سالم خبر از وبدا، همایون هاشمی با اشاره به وضعیت مناسب داروی کشور، اظهار داشت: آنچه در حال حاضر محل نگرانی است، ایجاد اختلال در این چرخه و آسیب دیدن دستاورد چند دهه صاحبان این صنعت به دلیل شرایط ایجاد شده است.
 
 وی افزود: اگرچه برخی از کمبودها در حوزه دارو وجود دارد، اما با مساعی سازمان غذا و دارو این شرایط در حال مدیریت است. باید با افق درستی به موضوع نگاه کرده و با در نظر گرفتن برهه‌های یک ساله یا سه برهه شش ماهه تدابیری بیندیشیم.
 
رییس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با روندی که در زمینه تخصیص ارز و پوشش جامعه در سبد کلی دارویی درحال پیشروی هستیم، دچار اختلال خواهیم شد. بنابراین دولت باید با همفکری و مشارکت بخش غیر دولتی این مهم را پیش ببرد. 
 
 وی با تاکید بر ظرفیت بخش خصوصی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی خاطرنشان کرد: باید به بخش خصوصی میدان بدهیم تا ظرفیت خود را به عرصه ظهور بگذارد. تاریخ نشان داده است که وقتی این بخش را مشارکت می دهیم با تمام قوا ایفای نقش می کنند.
 
 هاشمی ادامه داد: یکی از اقلام پرمصرف در دوران جنگ، دارو و تجهیزات بود که بخش غیر دولتی به خوبی در آن، ورود کرد، درحال حاضر نیز در جنگ اقتصادی به سر می بریم و بهترین ذی نفعان ما به لحاظ حاکمیتی همین صاحبان صنعت هستند و باید از آن ها حمایت کنیم.
 
 وی با اشاره به اعمال دور دوم تحریم ها، عنوان کرد: قطعا تحریم ها تاثیراتی خواهد داشت، اما با تدابیری که توسط دولت اندیشیده شده و برنامه‌ریزی های صورت گرفته می توان از قابلیت های صاحبان این صنعت استفاده کرده و از این برهه عبور کرد
کد مطلب : ۲۳۸۱
نام شما

آدرس ايميل شما