۰

واردات لوازم آرایشی به صفر رسیده است

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۲۳۱۶
واردات لوازم آرایشی به صفر رسیده است

سالم خبر : رییس اتحادیه فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی کرج با اشاره به افزایش قیمت این محصولات در روزهای اخیر، گفت: مواد شوینده و لوازم بهداشتی سلولوزی همگی با افزایش قیمت سه برابری مواجه بوده‌اند که علت آن کمبود واردات و ثبت سفارش با ارز غیر دولتی است.
 
محمدابراهیم شهبازی با اشاره به افزایشی که اخیراً در قیمت اجناس مختلف در بازار رخ داده است، به ایسنا گفت : در زمینه لوازم آرایشی تقریباً قیمت همه اجناس چند برابر شده است به همین دلیل تعداد شرکت‌هایی که واردات اجناس آرایشی و بهداشتی را برعهده دارند کاهش یافته و عملاً  به جز تعدادی معدود، ثبت سفارشی انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه چنین وضعیتی باعث توقف واردات لوازم آرایشی و بهداشتی شده است؛ توضیح داد: در بازه زمانی اخیر هیچ گونه واردات لوازم آرایشی نداشته‌ایم و محصولاتی که هم اکنون در بازار وجود دارد خریدهای قدیمی است.

شهبازی در ادامه اعلام کرد: مواد شوینده و  لوازم بهداشتی سلولوزی همگی با افزایش قیمت سه برابری مواجه بوده‌اند که علت آن کمبود واردات و ثبت سفارش با ارز غیر دولتی است.

وی در پاسخ به اینکه احتکار چقدر در افزایش قیمت این محصولات نقش داشته است گفت: اصلاً این محصولات وجود ندارند که کسی آن را احتکار کند؛ هزینه احتکار و نگهداری بسیار بالاست و از طرفی با توجه به کوتاه بودن دوره انقضا محصولات در خطر فساد هستند و به نوعی توجیه اقتصادی ندارد.

وی در خصوص نیاز کشور به واردات اقلام آرایشی و بهداشتی خاطرنشان کرد: حتی آلمان و اسپانیا هم نمی‌توانند به تنهایی یک محصول آرایشی تولید کنند و بالاخره در یک جزئی به واردات نیازمندند و ایران هم از این قضیه مستثنی نیست.

شهبازی در پایان با انتقاد از فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در برخی داروخانه‌ها نیز اعلام کرد: عرضه این اقلام به هیچ عنوان به داروخانه مربوط نمی‌شود اما برخی داروخانه‌ها این کار را به شخصی واگذار می‌کنند تا این محصولات را عرضه و به هر قیمتی که مد نظرشان است به فروش برسانند که متأسفانه مردم از این مسئله بی اطلاع هستند.
کد مطلب : ۲۳۱۶
نام شما

آدرس ايميل شما