۰

ثبت داروی جدید توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۲۳۱۵
ثبت داروی جدید توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
سالم خبر : معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: محققان این دانشگاه موفق شدند با ترکیب 2 داروی شناخته شده ترکیبی جدید با کاربردی نوین در زمینه درمان اختلالات نفروپاتی، فیبروز ریوی ورتینوپاتی را به مجموعه دارویی کشور اضافه کنند.
 
دکتر محمد بخشانی در گفت و گو با ایرنا گفت : این دارو نخستین اختراع ثبت شده در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است که از ترکیب 2 داروی شناخته شده آتورواستاتین و ملاتونین به دست آمده است. 

وی افزود: تاثیر درمانی این ترکیب داروئی جدید در درمان بیماری هایی که به نوعی با برهم خوردن تعادل رادیکال های آزاد ارتباط دارند اثبات شده است. 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: این اختلالات که به طور عمده تحت عنوان اختلالات استرس اکسیداتیو دسته بندی می شوند منجر به آسیب پایدار به سلولهای مختلف مغزی و غیر مغزی می شود. 

وی ادامه داد: این اختراع که به همت اعضای هیات علمی و محققان مرکز رشد دانشگاه در سامانه مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده قرار است پس از رایزنی با کارخانجات تولید دارو در کشور به چرخه دارویی اضافه شود.

بخشانی با اشاره به فعالیت گسترده مرکز رشد فن آوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حمایت از طرح های فن آورانه و اقداماتی که به تجاری سازی دانش تئوریک منجر می شود، گفت: تمامی اعضای هیات علمی دانشگاه که دارای ایده قابل ارائه هستند می توانند به واحد ثبت اختراعات مرکز رشد دانشگاه مراجعه کنند.
 
کد مطلب : ۲۳۱۵
نام شما

آدرس ايميل شما