۲

هزینه‌های اقتصادی آلزایمر در سال جاری یک هزار میلیارد دلار است

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۲۳۰
هزینه‌های اقتصادی آلزایمر در سال جاری یک هزار میلیارد دلار است
سالم خبر: هزینه تحمیل شده بیماری آلزایمر به بزرگی هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا است و از ارزش بازار شرکت های بزرگی از جمله اپل و گوگل هم بیشتر پیشی گرفته است.

 بیماری آلزایمر هزینه های زیادی به اقتصاد دنیا  تحمیل می کند این در حالیست که طبق گزارش های رسمی هر روز بر شمار مبتلایان به این بیماری اضافه می شود.بی نتیجه بودن تحقیقات پر هزینه شرکت های داروسازی در زمینه یافتن داروی این بیماری هم موجب از بین رفتن امید مردم به درمان این بیماری شده است.
 
براساس گزارش جهانی آلزایمر که اخیرا منتشر شده است در سال ۲۰۱۵ میلادی شمار افراد مبتلا به آلزایمردر سراسر دنیا بالغ بر ۴۶.۸ میلیون نفر بوده است ولی تا سال ۲۰۳۰ میلادی شمار افراد مبتلا به این بیماری به مرز ۷۴.۷ میلیون نفر خواهد رسید و در سال ۲۰۵۰ میلادی بالغ بر ۱۳۱.۵ میلیون نفر به این بیماری مبتلا خواهند بود.

طبق این گزارش که توسط اتحادیه جهانی آلزایمر منتشر شده است  سالانه ۹.۹ میلیون نفر به شمار مبتلایان به این بیماری در دنیا اضافه  می‌شود  که به معنای ابتلای یک نفر به این بیماری در هر ۳.۲ ثانیه است.

هزینه‌ای که آلزایمردر سال ۲۰۱۵ میلادی به اقتصاد دنیا تحمیل کرد برابر با ۸۱۸ میلیارد دلار بود، ولی تا پایان سال جاری میلادی هزینه تحمیل شده در نتیجه این بیماری به اقتصاد دنیا به بالغ بر یک هزار میلیارد دلار خواهد رسید.

جالب توجه آنکه  در سال ۲۰۱۰ میلادی هزینه ای که بیماری آلزایمر به اقتصاد دنیا تحمیل کرده بود برابر با ۶۰۴ میلیارد دلار بود و ظرف پنج سال این هزینه ۳۵ درصد و ظرف هشت سال بالغ بر ۷۰ درصد رشد کرده است.

این آمارها، نشان از سرعت بالای گسترش بیماری و تحمیل هزینه های زیاد به اقتصاد دنیا در نتیجه  بیماری مذکور است و بر ضرورت مقابله با این بیماری نیز بیش از پیش تاکید می کند.

برای اینکه بزرگی هزینه تحمیل شده به اقتصاد دنیا در نتیجه این بیماری مهلک ملموس تر شود ، می توان بزرگی این هزینه را با تولدی ناخالص داخلی کشورها مقایسه کرد.اگر هزینه‌های بیماری آلزایمر به اقتصاد دنیا  را  با  ارزش تولید ناخالص داخلی کشورها مقایسه کنیم، خواهیم دید هزینه تحمیل شده در اثر این بیماری به بزرگی هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا است و از ارزش بازار شرکتهای بزرگی از قبیل اپل و گوگل هم بیشتر است.

نکته مهم دیگری که در این گزارش به چشم می خورد، سهم بالای کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط در ابتلا به بیماری آلزایمر و متحمل شدن هزینه های ناشی از این بیماری است. آمارها نشان می دهد در سال ۲۰۱۷ میلادی ۵۸ درصد از مبتلایان به بیماری آلزایمر در دنیا در کشورهای کم درآمد و کشورهای دارای درآمد متوسط ساکن بودند در حالی که در سال ۲۰۵۰ بالغ بر ۶۸ درصد از مبتلایان در کشورهای مذکور زندگی خواهند کرد.
 
رشد بالاتر جمعیت در این کشورها در کنار بهبود سطح بهداشت و درمان که باعث افزایش طول عمر افراد می شود از جمله مهمترین دلایل بالا بودن سهم کشورهای  کم درآمد و دارای درآمد متوسط در شمار مبتلایان به این بیماری مهلک  است.
 
کد مطلب : ۲۳۰
نام شما

آدرس ايميل شما