۰

آغاز به کار مراکز طب تسکینی سرطان در کشور از سال آینده

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۲۲۹
آغاز به کار مراکز طب تسکینی سرطان در کشور از سال آینده
خبر سالم : معاون پرستاری وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: مراکز طب تسکینی برای مبتلایان به سرطان های پیشرفته سال آینده در کشور راه اندازی می شوند.

مریم حضرتی به ایرنا گفت : افراد زیادی هستند که بیماری آنها خیلی پیشرفت کرده و امید زیادی برای درمان آنها وجود ندارد، در عین حال این افراد با درد و رنج زیادی زندگی می کنند و البته بستری شدن آنها در بیمارستان نیز کمک زیادی به آنها نمی کند و فقط موجب هزینه های گزاف و اشغال تخت بیمارستانی می شود.

وی گفت: برای ارائه خدمات مناسب به این افراد، ایجاد مراکز طب تسکینی با همکاری معاونت پرستاری و معاونت درمان وزارت بهداشت در دستور کار است و در گام اول مراکز طب تسکینی برای مبتلایان به سرطان پیشرفته در سال آینده ایجاد می شوند.

وی گفت: برنامه ریزی ها برای ایجاد مراکز طب تسکینی سرطان در کشور انجام شده و حدود 95 درصد پیشرفت کار را در این برنامه داشته ایم، دستورالعمل های لازم تدوین شده و دوره های آموزشی طب تسکینی برای پرستاران نیز تدوین و مصوب شده است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت افزود: این خدمات سال آینده قطعا در مناطق آمایشی کشور که بخش های آنکولوژی و سرطان و پزشک متخصص آنکولوژی دارند با همکاری معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز آنکولوژی راه اندازی می شوند و پس از یک دوره فعالیت، برای توسعه این مراکز در سایر شهرها تصمیم گیری می شود.
 
کد مطلب : ۲۲۹
نام شما

آدرس ايميل شما