۰

دغدغه کمبود پوشک در بازار رفع شد

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۲۲۵۹
دغدغه کمبود پوشک در بازار رفع شد
سالم خبر : عضو مجمع نمایندگان استان تهران، از رفع دغدغه برای کمبود پوشک در بازار در پی دستور دولت برای واردات فوری مواد اولیه مورد نیاز آن خبر داد.

فاطمه ذوالقدر، با ارزیابی مثبت از اقدام دولت برای واردات فوری مواد اولیه مورد نیاز تولید پوشک  گفت: کمبود مقطعی پوشک به خانه ملت گفت : در بازار ابعاد روانی متعددی را در جامعه ایجاد کرد و مردم در پی نگرانی حاصل از کمیاب شدن این محصول به احتکار این نوع کالا روی آوردند.

دولتمردان از طریق رسانه‌ها به جامعه اطمینان دهند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اقداماتی که می‌تواند اطمینان نسبت به تامین این کالا بعد از واردات فوری مواد اولیه برای تولید آن را به جامعه برگرداند، ادامه داد: مسئولان دولتی باید برای ایجاد آرامش در جامعه و رفع نگرانی در مورد کمیاب شدن این نوع کالا از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کنند، ضمن اینکه این محصول باید به صورتی در بازار توزیع شود که فراوانی آن قابل مشاهده باشد.

وی تصریح کرد: بی‌تردید وقتی مردم از وجود پوشک در بازار اطمینان حاصل کنند، قطعا برای احتکار آن اقدام نمی‌کنند، ضمن اینکه فراوانی این کالا در بازار قطعا موجب کاهش نرخ آن نیز خواهد شد.

دولت باید بر توزیع عادلانه پوشک در بازار نظارت کند

ذوالقدر خاطرنشان کرد: البته دولت نیز باید نظارت دقیقی بر نحوه توزیع این نوع کالا در بازار داشته باشد تا به صورت مساوی در اختیار تمام فروشگاه‌ها قرار بگیرد و هیچ نوسانی در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه این احتمال وجود دارد که دولت به صورت مقطعی به رفع این مشکل پرداخته باشد، بنابراین چه تضمینی وجود دارد که بعد از این شاهد کمیاب شدن این نوع کالا در بازار نباشیم، اظهار کرد: بعید به نظر می‌رسد وقتی دولت دستور می‌دهد محصولات سلولزی و بهداشتی با ارز تخصیصی برای واردات مواد اولیه کاغذ و روزنامه با قیمت چهار هزار و 200 تومان و مواد اولیه مورد نیاز در صنایع سلولزی و بهداشتی با ارز بازار ثانویه به منظور تنظیم بازار تامین شود و در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد، نگرانی‌هایی در این زمینه وجود داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: هم‌اکنون اگر تامین موجودی پوشک برای بازار که باعث فروکش کردن التهابات موجود می‌شود و تامین نقدینگی مورد نیاز برای واردات مواد اولیه تولید این محصول از سوی دولت صورت بگیرد، قطعا نیاز بازار به این کالا رفع خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، تاکید کرد: پیش از این تولیدکنندگان از نبود مواد اولیه مورد نیاز پوشک و کمبود نقدینگی برای واردات آن گلایه داشتند، اما زمانی که تولیدکنندگان مواد اولیه مورد نیاز برای 6 ماه خود را داشته باشند، این امر به تنظیم بازار و کاهش نرخ این نوع محصول منتهی می شود و در پی آن دغدغه عمومی نیز رفع خواهد شد.
کد مطلب : ۲۲۵۹
نام شما

آدرس ايميل شما