۰
آخرین اظهارنظرها در مورد واکسن روسی در گفت و گو با جهانپور و محبوبی:

واکسن آنفولانزای روسی قبلا ارزیابی رسمی و تایید شده است

همان مرجعی که واکسن های آنفولانزای هلندی، فرانسوی و غیره را ارزیابی فنی و مجوزهای لازم را  صادر کرده، برای این واکسن روسی هم مجوز صادر کرده ا
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۲۲۱۳
واکسن آنفولانزای روسی قبلا ارزیابی رسمی و تایید شده است
سالم خبر: کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت و گو با سالم خبر با تایید ایمنی، سلامت و اثربخشی واکسن آنفولانزای روسی گفت: تنها مرجع صاحب صلاحیت برای ارزیابی فنی داروها و واکسن ها و تایید ایمنی، سلامت و اثربخشی و واردات آنها، سازمان غذا و دارو است و صدور مجوز برای هر نوع از این فرآورده ها توسط این سازمان بدین معناست تایید همه این موارد است.

وی با انتقاد از اظهارات و واکنش های منفی برخی مسوولان و متخصصان وزارت بهداشت نسبت به ایمنی، سلامت و اثربخشی واکسن آنفولانزای روسی افزود: در وزارت بهداشت حیطه وظایف هر بخش کاملا مشخص است، بنابراین باید همه یاد بگیریم در زمین خودمان بازی کنیم، اما برخی همکاران
ما حتی در وزارت بهداشت، حیطه عملکرد خود را به درستی نمی شناسند و در چارچوب شرح وظایف شان عمل نمی کنند.

جهانپور تاکید کرد: همانطور که ما در سازمان غذا و دارو در مورد پروتکل کشوری واکسیناسیون اظهارنظر نمی کنیم و قرار نیست فراتر از شرح وظایف خود عمل کنیم، قرار هم نیست که دیگران در حوزه شرح وظایف سازمان غذا و دارو اظهار نظر کنند و اظهارنظر آنها رسمی قلمداد شود. واکسن آنفولانزای روسی هم قبلا ارزیابی رسمی و در نهایت تایید شده است و در واقع همه فرایند های لازم برای صدور مجوز واردات را طی کرده است تا در کنار سایر واکسن های آنفولانزای سایر شرکت ها استفاده شود.

وی تصریح کرد: در واقع همان مرجعی که واکسن های آنفولانزای
هلندی، فرانسوی و غیره را ارزیابی فنی و مجوزهای لازم را  صادر کرده، برای این واکسن روسی هم مجوز صادر کرده است. بنابراین امیدواریم همکاران ما در فضای فعلی جامعه، برای  اظهارنظر های خود در فضای عمومی و در برابر رسانه، ملاحظات بیشتری را رعایت کنند تا به التهابات جامعه دامن زده نشود؛ چون حوزه سلامت حوزه ای نیست که به راحتی بتوان در مورد آن اظهارنظرهای غیرکارشناسی کرد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: از سوی دیگر ما به هیچ وجه واکسن چینی در بازار کشور نداریم، با این حال نمی دانم چرا همکاران ما مطالبی که در عالم واقع وجود ندارد را طوری مطرح می کنند که موجب تشتت افکار عمومی و ایجاد حاشیه های واهی جدید
شود.

آرش محبوبی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران هم با طرح این پرسش که آیا تا به حال شنیده اید که داروسازان در مورد تشخیص و درمان بیماری ها نظر دهند، به سالم خبر گفت: وقتی سازمان غذا و دارو، مستندات داروی شرکتی را بررسی کرده و ایمنی، سلامت و اثربخشی آن را تایید و مجوز ورود به بازار دارویی کشور را صادر می کند، پس در واقع می توان اطمینان داشت که در طرح ژنریک اثر آن دارو معادل سایر داروهای مشابه است.  

وی افزود: بنابراین در چنین شرایطی دلیلی برای چنین اظهارنظرهایی وجود ندارد؛ ضمن آنکه می توان ادعا کرد این قبیل اظهارنظرها بیش از آنکه پایه علمی و تجربی داشته باشند، جنبه بازاریابی دارند.
 
کد مطلب : ۲۲۱۳
نام شما

آدرس ايميل شما