۱

درآمد افزایش مالیات سیگار برای سلامت مردم هزینه می شود

تاریخ انتشار :
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۲۲۱
درآمد افزایش مالیات سیگار برای سلامت مردم هزینه می شود
سالم خبر : قائم مقام وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در واکنش به مصوبه امروز مجلس برای افزایش مالیات سیگار گفت: درآمد حاصل از این مصوبه در مسیر کاهش مصرف سیگار و افزایش سطح سلامت مردم ایران هزینه می شود.

ایرج حریرچی به  ایرنا گفت : وزارت بهداشت از اقدام امروز مجلس مبنی بر افزایش مالیات سیگار و دخانیات در سطح خرده فروشی قدردانی می کند و معتقدیم که این مصوبه قطعا در مسیر بهبود و ارتقای سطح سلامت مردم ایران خواهد بود.

وی گفت: میزان کل اعتبار ناشی از افزایش مالیات سیگار محاسبه شده است و منابعی که از این ردیف بودجه ای کسب می شود، مطابق مصوبه مجلس قرار است برای کمک به آموزش و پرورش، ورزش همگانی و بهداشت و درمان مردم هزینه شود.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: افزایش مالیات سیگار معادل 20 درصد قیمت خرده فروشی خواهد بود و نسبت به مالیات سیگار و دخانیات در سال جاری افزایش خوبی است و امیدواریم در سال های آتی نیز همین روال بسیار منطقی -فزایش مالیات سیگار و دخانیات-در مسیر کاهش مصرف و ارتقای سلامت مردم ادامه پیدا کند.

وی افزود: با توجه به اینکه در کشور ما (ایران)، میزان مالیات بر دخانیات بسیار پایین است و یکی از کمترین میزان مالیات دخانیات را در بین کشورهای دنیا داریم، مصوبه امروز مجلس مبنی بر افزایش مالیات دخانیات، اقدام بسیار مثبتی است.

صبح امروز شنبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش عوارض سیگار تولیدی و وارداتی موافقت کردند.

بر اساس مصوبه امروز مجلس، از ابتدای سال 1397 به قیمت خرده فروشی هر نخ سیگار تولید داخلی با نشان ایرانی 75 ریال، تولید مشترک 150 ریال، تولید داخلی با نشان بین‌المللی 250 ریال و وارداتی 600 ریال به عنوان عوارض اضافه شود.

نمایندگان بند الحاقی، تبصره 6بخش درآمدی لایحه بودجه 97 کل کشور را مبنی بر افزایش عوارض سیگار با 135 رای موافق، 66 رای مخالف و 3 رای ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر تصویب کردند.
 
کد مطلب : ۲۲۱
نام شما

آدرس ايميل شما