۰

400هزار دوز واکسن آنفلوانزا در داروخانه ها توزیع شد

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۲۱۹۸
400هزار دوز واکسن آنفلوانزا در داروخانه ها توزیع شد
سالم خبر: عضو کمیته کشوری کنترل آنفلوآنزا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 400 هزار دوز واکسن آنفلوانزا در داروخانه های کشور توزیع شد.

مسعود مردانی  به ایرنا گفت: امسال دو میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا در کشور نیاز داریم که اکنون 400 هزار دوز آن وارد و توزیع شده است.

وی با اشاره به افزایش 20 درصدی قیمت واکسن آنفلوآنزا، اظهار داشت: واکسن چهار ظرفیتی آنفلوآنزا 20درصد افزایش قیمت داشته است. این واکسن حدود 410 هزار ریال به فروش می رسد و واکسن سه ظرفیتی نیز با 20درصد رشد قیمت حدود 300هزار ریال عرضه می شود.

مردانی ادامه داد: افراد بالای 60 سال، بیماران مبتلا به سرطان، دیابت، زنان باردار، مبتلایان به نارسایی قلبی و ریوی، HIV مثبت، افرادی که پیوند کلیه کرده اند و کودکان 6 ماه تا 6 سال بهتر است واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.

وی تصریح کرد: افراد هنگام تهیه این واکسن حتما به تاریخ تولید آن که 2018 است، توجه کنند و از تزریق واکسن های تاریخ سال های قبل بپرهیزند.

عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا گفت: واکسن آنفلوانزا باید در دوزی که پزشک تجویز کرده به صورت داخل عضلانی یا زیر جلدی عمیق تزریق شود و مانند تمام فرآورده های دارویی این واکسن هم ممکن است در برخی از افراد موجب عوارض جانبی نظیر سردرد، تعریق، درد عضلات، درد مفاصل، تب، ضعف، خستگی، سرخی و ورم و سختی محل تزریق شود که این عوارض معمولا طی یک تا دو روز بدون درمان برطرف می شود.

این متخصص بیماریهای عفونی تاکید کرد: آنفلوانزا ویروس های مختلفی دارد و واکسن آنفلوانزای هر سال از ابتلا به شایعترین ویروس های سال جلوگیری می‌ کند اما مصونیت 100درصدی در برابر همه انواع ویروس این بیماری ندارد. بعد از تزریق واکسن آنفلوانزا نیز دو تا سه هفته طول می‌کشد تا ایمنی مناسب در فرد ایجاد شود.

مردانی افزود: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا اواسط شهریور و اوایل مهر است که واکسن بهترین کارایی و زمان ایمن‌زایی مناسب را خواهد داشت.
کد مطلب : ۲۱۹۸
نام شما

آدرس ايميل شما